Isnin, 13 Disember 2010

Senarai Filem 2011






Sinopsis Filem Khurafat – Perjanjian Syaitan


“KHURAFAT – Perjanjian Syaitan” mengisahkan perjanjian terlarang, persekongkolan antara manusia & syaitan.Satu bentuk penyelewengan yang nyata dalam Aqidah Islam dan amat ditegah dalam Agama.Manusia, disogok dengan nafsu serakah dan dendam membara, tanpa mengira akibat dan bahana, rela membelakangkan Allah untuk memperoleh apa yang dicita walau dengan apa cara, akhirnya hanyut dengan bisikan dan tipu daya syaitan durjana.


Kisah bermula dengan Johan, seorang pemuda yang berkerja sebagai Pembantu Perubatan di sebuah hospital kerajaan. Dia sudah berkahwin dan mempunyai seorang isteri bernama Ayshah. Seawalnya pasangan ini hidup aman & bahagia, namun tanpa disangka ujian melanda di pertengahan jalan, kesan daripada ‘gangguan misteri’ yang berterusan.


Dalam pada masa gangguan-gangguan itu, hadir pula seorang perempuan tua yang tidak Johan kenali namun sering menyapa dan cuba mendekati Johan sewaktu di tempat kerja. Tanda tanya dan trauma yang melanda Johan & Ayshah tidak habis di sana, malah ditambah dengan munculnya bekas teman wanita Johan yang bernama Anna.Walaupun setelah mengetahui Johan sudah berumah tangga dan bergelar suami yang sah pada Ayshah, Anna masih terus mengganggu dan merayu untuk menerimanya semula. Ini menyebabkan Johan bertambah runsing dan bertekad untuk mempertahankan rumah tangganya dengan segala daya.


Tidak lama setelah berkali-kali ditolak cintanya, Anna ditemui mati;bunuh diri. Kematian Anna adalah kemuncak bagi segala siri kejadian misteri yang berlaku dalam hidup Johan & Ayshah.


Apa yang menghantui dan menggangu Johan & Ayshah sebenarnya? Adakah ini semua hanya halusinasi dan gangguan minda mereka atau adakah ini semua merupakan petanda-petanda bagi merungkai jawapan bagi semua persoalan mereka?


Segalanya akan terjawab bila anda menyaksikan “KHURAFAT – Perjanjian Syaitan” yang akan ditayangkan serentak di pawagam seluruh Malaysia pada Januari 2011.


“Dan janganlah engkau menyembah atau memuja yang lain dari Allah, yang tidak dapat mendatangkan manfaat kepadamu dan juga tidak dapat mendapatkan mudharat kepadamu. Sekiranya engkau mengerjakan yang demikian maka jadilah engkau orang-orang yang berlaku zalim (terhadap diri sendiri dengan perbuatan syirik itu)” (Surah Yunus:106)

2) Filem ….. Dalam Botol | Top |



Sinopsis Filem .....Dalam Botol
Ruby atau nama sebenarnya Rubidin dan Ghaus merupakan pasangan bercinta sejenis. Kerana terlalu mencintai Ghaus, Rubidin sanggup berkorban mengubah identitinya kepada Ruby.


Bukan calang-calang pengorbanan yang dilakukan Ruby, identiti dirinya diubah menerusi satu pembedahan jantina. Namun, perhitungan Ruby itu telah salah kerana Ghaus tidak dapat menerimanya dalam keadaan fizikal seperti seorang wanita sekali gus menyingkir kan Ruby dari hidupnya.


Keadaan bertambah sulit apabila hormon lelaki dalam tubuh Ruby kembali menyerlah dan dia ingin kembali menjadi seorang lelaki. Malah Ruby mula jatuh cinta dengan seorang gadis yang baik budi.




Namun Ruby sedar jasadnya bukan lagi seperti seorang lelaki tulen kerana dia telah membuang alat sulitnya dan hidup bertuhankan nafsu.


Jangan lupa saksikan …dalam botol di pawagam berhampiran anda.


Pelakon: Wan Raja, Arja Lee, Diana Danielle, Ogy Ahmad Daud, Normah Damanhuri, Jalil Hamid


Pengarah: Khir Rahman
3) Filem Haq | Top |



Sinopsis Filem Haq


Filem Haq menceritakan kehidupan tradisional keluarga Melayu di sebuah kampung yang berunsurkan kegelapan kuasa ghaib, kharomah, rahsia and pertentangan antara dua saudara dalam memperjuangankan kebenaran yang hakiki. Kisah ini berkisarkan tentang Haq, seorang pemuda penyayang dan jujur yang dianugerahkan oleh Allah S.W.T dengan kelebihan kuasa ghaib (Kharomah) dan Badrul (Bad) yang merupakan seorang yang bijak yang juga merupakan adik angkatnya. Haq berupaya untuk mengalihkan objek dengan mengunakan kuasa mindanya.


Satu kemalangan telah berlaku berpunca daripada kedegilan Bad yang menyebabkan kematian ibu kandung Haq di depan mata mereka semasa mereka kecil. Dengan ini, jaringan rahsia, rasa bersalah dan cemburu mula berkembang. Beberapa tahun kemudian, sekembalinya Haq dari belajar diluar negara, beliau disambut dengan penuh kegembiraan kecuali daripada Bad, yang tidak berpelajaran tinggi, lebih suka menghabiskan masanya bercampur dengan samseng kampung daripada mengusahakan perusahaan ladang dan pertanian milik keluarga.


Ini merunsingkan Haq and bapanya, Haji Ibrahim yang bukan sahaja mendidik Bad seperti anaknya malah mengambil kedua orang tua Bad untuk bekerja dengannya. Bad kesal, dia hanya menyalahkan takdir dan keadaan dan mempersoalkan kenapa Haq mempunyai kuasa sedangkan dia hanya seorang anak kepada pembantu rumah. Bapa kandung Bad telah lama menderita sakit meninggal dunia walaupun berkali–kali cuba dirawati oleh Haji Ibrahim.


Haji Ibrahim juga terkenal dalam masyarakat, dianugerahkan Allah untuk merawat penyakit. Bad menjadi lebih marah kerana kegagalan bapa angkatnya itu menyembuhkan penyakit ayahnya dan juga kepada takdir kerana dia tidak mempunyai kuasa untuk mengubah keadaan sekelilingnya. Dengan kemarahan ini jugalah beliau menyalahkan semua orang dan Tuhan, malah telah bersekongkol dengan ilmu hitam dan syirik kepada Allah.


Bad lalu menghilangkan diri. Masa berlalu, Haq telah menceritakan segala–galanya tentang kematian ibunya kepada ayahnya semasa Haji Ibrahim sakit tenat. Kepulangan Bad ke kampung semasa hari pengkebumian Haji Ibrahim mengejutkan semua pihak. Bad, kemudian telah membawa Haq dan pembantunya Aina ke kota lalu mengambil Haq sebagai rakan kongsinya.


Di kota, barulah Haq tahu bahawa Bad mempunyai empayar perniagaan yang besar lagi kukuh. Di situ juga Haq telah berkenalan dengan Zahra yang merupakan pembantu Bad yang mengoda dan materialistik. Bad telah memperkenalkan Haq tentang dunianya yang penuh kekayaan, kekuatan dan kehausan kuasa. Pada masa yang sama, Haq telah tertarik kepada kejelitaan Zahra walaupun dia tahu tentang perhubungan antara Zahra dan Bad.


Haq mula dapat menghidu kehadiran kejahatan yang bersembunyi di dalam diri Bad dan kebenaran tentang kematian Haji Ibrahim juga terserlah. Bad juga telah menunjukkan belangnya. Haq terpaksa mencari kekuatan dan keberanian untuk berhadapan dengan kebenaran dan keputusan itu akan merubah hidup mereka selama- lamanya.


4) Filem Sini Ada Hantu
 | Top |



Sinopsis


Rama, Penyelia di syarikat penghantaran dan penyewaan kenderaan sedang mencari pemandu yang sanggup menghantar sebuah keranda ke luar kota dengan kadar segera. Rama berjaya mendapatkan khidmat Ah Meng dan Bakri. Mereka perlu sampai ke destinasi keesokan pagi. Ketika dalam perjalanan, radio van tidak berfungsi. Demi untuk menghilangkan kebosanan dan menghilangkan rasa mengantuk, mereka bercerita tentang kisah seram yang pernah mereka dengar. Bakri memulakan kisahnya tentang hantu pokok pisang… HANTU POKOK PISANG Kisah berlaku di sebuah kampung pedalaman… Zam menaruh hati pada kekasih kawannya sendiri. Noraini adalah kekasih kepada Farid yang terkenal dengan sikap buaya darat. Zam cuba memisahkan mereka berdua. Setelah mendengar cerita tentang hantu pokok pisang daripada seorang dukun, Zam cuba untuk melihatnya melalui cara yang diperkatakan oleh dukun tersebut. Ternyata benar, hantu pokok pisang memang wujud! Zam membawa Farid untuk bertemu ‘kekasihnya’, iaitu hantu pokok pisang.


Setelah melalui pengalaman bersama ‘gadis’ tersebut, Farid jadi ketagih. Inilah masanya untuk Zam membuktikan pada Noraini siapa Farid sebenarnya. Zam bawa Noraini ke rumahnya supaya Noraini boleh melihat sendiri kecurangan Farid. Namun keadaan menjadi sebaliknya apabila Noraini memotong kain merah yang menghubungkan pokok pisang dan katil Zam… KISAH SERAM 4D Cerita kedua oleh Ah Meng pula, mengisahkan empat sekawan mahu mendapatkan nombor ekor daripada roh orang mati. Keempat-empat mereka menghadapi masalah kewangan. Mereka terdengar kisah Black Dog memenangi loteri setelah meminta pertolongan daripada roh orang mati. Mereka berempat sepakat untuk mencuba nasib pula. Mereka mengunjungi kubur yang dikatakan hantunya sangat hebat, iaitu seorang perempuan yang berpakaian cheong sam. Tetapi lain pula yang terjadi... Seorang demi seorang akhirnya mati setelah diganggu oleh hantu cheong sam tersebut. TANDAS ASRAMA BERHANTU Kisah ketiga oleh Bakri mengisahkan tentang seorang pelajar, Yakob yang dipindahkan ke sekolah baru kerana masalah disiplin. Yakob kurang mesra dengan kawan-kawan barunya.


Yakob kemudian mendapati mereka semua takut untuk ke tandas di waktu malam kerana dipercayai tempat tersebut pernah dijadikan pangkalan tentera Jepun sewaktu Perang Dunia Kedua. Pada Yakob, itu semua tidak masuk akal. Suatu malam Yakob sakit perut dan terpaksa ke tandas. Amin dan Johan menemankan Yakob. Malangnya, mereka benar-benar berhadapan dengan hantu-hantu Jepun. VAN Cerita keempat membawa penonton kembali kepada Ah Meng dan Bakri yang kini sedang melalui ladang kelapa sawit yang gelap-gelita. Tiada kereta yang melalui jalan tersebut. Van mereka tiba-tiba rosak. Ah Meng terpaksa mencari bantuan, sementara Bakri menunggu keranda tersebut. Apabila Ah Meng kembali ke van tanpa bantuan yang sepatutnya, mereka pula dikacau hantu pakcik tua yang mahu melarikan van mereka. Ah Meng dan Bakri terpaksa mengejar van tersebut untuk mendapatkan semula keranda yang ada di dalamnya. Dapatkah mereka mencari semula van tersebut? Siapa pakcik tua yang di dalam van tersebut? ‘Sini Ada Hantu’ bakal menemukan jawapannya.


Pengarah
James Lee


Lakonan
Alvin Wong,Fasha Sandha,Pete Teo,Patrick Teoh,Eira Syazira dan Kuswadinata


Tarikh Tayangan 10 Februari 2011

5) Filem Ratu The Movie | Top |



Sinopsis Filem Ratu


Filem “Ratu The Movie” mengisahkan tentang 10 orang calon Pertandingan Ratu Cantik yang akan bertanding di peringkat akhir. Kesemua 10 calon itu telah dikumpulkan di sebuah jeti dan dibawa menaiki sebuah kapal layar ke lokasi yang ditetapkan. Sewaktu dalam pelayaran tiba-tiba berlaku ribut yang sangat kuat sehingga krew kapal dan kesepuluh-sepuluh calon itu terpaksa mendarat di sebuah pulau.


Sepanjang malam mereka berada di pulau itu pelbagai kejadian aneh dan misteri telah berlaku. Mereka telah diserang dan satu demi persatu calon-calon itu hilang. Sehinggalah calon akhir berjaya diselamatkan dan diistiharkan sebagai pemenang.


Sehubungan itu, segala kejadian aneh dan misteri itu merupakan salah satu daripada perancangan pihak penganjur untuk mencari ratu cantik yang sebenarnya di mana kesemua calon telah dinilai bukan sahaja daripada segi kecantikan, malah mereka turut dinilai daripada aspek kelakuan dan sikap serta kekuatan mereka menghadapi cabaran.

6) Filem Hikayat Merong Mahawangsa | Top |



Sinopsis filem Hikayat Merong Mahawangsa


Pada tahun 120, Empayar Rom ketika itu dibawah pemerintahan Hadrian sementara di negara China, Dinasti Han merupakan sebuah empayar yang kuat dan telah memperluaskan pemerintahannya ke negara Asia Tengah. Sewaktu angkatan Rom sedang membaik pulih kapal mereka di Goa, mereka meminta pertolongan Merong Mahawangsa mengiringi Putera Rom ke Langkasuka (dikatakan terletak di utara Malaysia) untuk berkahwin dengan seorang Puteri China yang cantik dari Dinasti Han.


Bagaimanapun, puak lanun dari Geruda mempunyai perancangan yang berbeza. Mereka memutuskan untuk menculik Puteri China dan menjadikannya sebagai tebusan. Di hujung pengairan Selat Melaka, Merong Mahawangsa dan angkatannya diserang oleh Geruda. Dapatkah Merong Mahawangsa menyelamatkan Puteri China dan menyatukan baginda dengan Putera Rom bagi sebuah perkahwinan yang menemukan dua tamadun besar dari negara Timur dan Barat?


Pengarah
Yusry KRU


Lakonan
Stephen Rahman Hughes,Dato' Haji Rahim Razali,Khir Rahman,Ummi Nazeera,Nellie Ng,Jehan Miskin,Umie Aida,Kuswadinata,Mano Maniam
7) Filem Dimensi Cinta | Top |
  

Sinopsis filem Dimensi Cinta


Selepas penceraian Raja Soffhilea (Raja Soffhie) dengan Redhuan, Raja Soffhie merasakan dirinya bebas dari penjara yang diciptakan Redhuan terhadap diri dan anak-anaknya yang begitu menyeksa batin sehingga meninggalkan kesan fobia dalam menjalani kehidupan harianya. Kesan itu turut dirasai oleh ke empat-empat anaknya yang seakan melalui mimpi ngeri dalam hidup mereka. Penceraian itu membuatkan Raja Soffhie menjadi seorang yang lebih kuat dalam membentuk empayar perniagaannya.


Imran (Im) seorang budak kampung, anak penoreh getah tidak menghalang dirinya untuk maju sebagai seorang usahawan stesyen minyak yang berjaya. Dan kejayaan itu membuatkan Im merasa lebih yakin untuk mengembangkan perniagaannya hingga ke Kuala Lumpur. Perkenalannya dengan Raja Soffhie, yang juga merupakan rakan kongsinya mengangkatkan lagi martabat Im sebagai usahawan berjaya sebaris dengan usahawan lain.


Raja Soffhie adalah seorang yang berpesonaliti menarik. Dia begitu menitik-beratkan penerampilan diri dalam membentuk empayar perniagaan batik moden untuk pasaran antarabangsa. Dalam usaha mempromosikan batik moden ke pasaran lebih luas, Raja Soffhie menganjurkan “BATIK TO THE WORLD” fashion show atas permintaan agen-agen pemasaran luar negara. Dengan memiliki beberapa orang pereka tempatan terkenal seperti Nazrul, Coco dan Isac menjadikan syarikat batik moden Raja Soffhie ada nilai komersial tersendiri.


Dalam kesibukan Raja Soffhie menguruskan perniagaannya, dia terpaksa menghadkan perhatian terhadap anak-anaknya. Memandangkan Im yang begitu rapat dengan anak-anak Raja Soffhie, menjadikan Im begitu disenangi dan sikap ambil berat serta penyayang yang ditunjukkan oleh Im terhadap anak-anak Raja Soffhie sehinggakan mereka menganggap Im sebahagian dari hidup mereka. Sementara itu Hanif, anak Raja Soffhie yang meminati tarian mempunyai impian memiliki studio tarian mendapat dorongan dari Im untuk menyertai persembahan teater muzikal yang dianjurkan oleh persatuan Kelab ARMA (Kelab Artis dan Masyarakat) dengan menganjurkan aktiviti bagi menyampaikan mesej dan membentuk masyarakat.


Pengarah
Eddie Pak


Lakonan
Catriona Ross,Fahrin Ahmad,Awie,Eman Manan,Scha,Adam (AF2) dan Zarina Zainoordin (AF2)

8) Filem Misteri Jalan Lama | Top |



Sinopsis filem Misteri Jalan Lama

Sebuah kisah yang menakjubkan tentang dua dunia berbeza, namun berlandaskan kasih sayang. Dua beradik, Indra dan Ilya dalam perjalanan pulang ke kampung halaman mereka untuk urusan pengebumian ayah mereka, Iskandar. Indra adalah anak kandung Iskandar yang menjadi pelumba kereta profesional, tetapi kuat berjudi dan seringkali meminjam daripada ah long. Hidupnya kini diburu gangster. Manakala Ilya pula adalah anak angkat Iskandar yang diberikan oleh ‘seseorang’ ketika Iskandar melalui sebatang jalan lama 25 tahun dahulu. Ilya seorang anak yang baik, yang banyak membantu Iskandar membina kerjayanya. Iskandar juga sangat sayangkan Ilya. Ini jugalah yang menjadi punca ketidakpuasan hati Indra, lalu membawa diri jauh daripada keluarga.


Pada hari kematian Iskandar, buat pertama kalinya selepas 15 tahun, Indra ke pejabat ayahnya untuk mengambil surat wasiat yang ditinggalkan untuknya. Indra diminta membawa Ilya pulang, kerana Ilya tidak tahu memandu. Ketika di lebuhraya, Indra dikejar oleh gangster. Lalu Indra mengambil keputusan menggunakan jalan lama.


Ketika melalui jalan lama, tidak semena-mena mereka memasuki ‘dunia lain’. Pelbagai peristiwa pelik dialami mereka sepanjang berada di dunia tersebut. Daripada diganggu oleh makhluk mengerikan hinggalah kepada sesuatu yang mengasyikkan. Apakah akan terjadi kepada mereka berdua ? siapakah sebenarnya sebneranya mereka ? apakah yang terdapat di jalan lama tersebut ?


Pengarah
Afdlin Shauki


Lakonan
Que Haidar,Hans Isaac,Datuk Ahmad Tamimi Siregar,Vanidah Imran,Sabrina Mohammed Hassan,Namron,Adam Corrie Lee,Sobri Anuar,Afdlin Shauki,Nasir Bilal Khan,Yalal Chin dan Liyana Jasmay


9) Filem Hanyut | Top |




Sinopsis:


Berdasarkan novel pertama Joseph Conrad, filem epic ini bercerita tentang Almayer, seorang peniaga Belanda berjuang untuk meneruskan kehidupan di Borneo pada pertukaran abad ke-19. Dia berimpian untuk menemui gunung emas yang dianggap mitos, tetapi ditentang oleh isterinya yang licik, kerajaan penjajah, intrik politik dari pusat daerah dan pedagang Arab, dan cinta putrinya terhadap seorang pahlawan Melayu yang inginkan kebebasan

10) Filem Misteri Dendam Balan-balan The Movie | Top |



Sinopsis:


Cerita ini mengisahkan seorang penulis cerita mistik (Jalal Maran) dan sekumpulan pelajar (Diana, Danial, Ramona) telah datang ke Sabah untuk mengkaji mengenai cerita Misteri Balan-balan.


Mereka bergabung menjadi sekumpulan untuk merungkai persoalan-persoalan mengenai Makhluk misteri tanpa kepala itu. Mereka telah sampai ke sebuah kampung yang mengalami satu demi satu kematian yang cukup misteri dan menjadi tanda tanya. Datu Jarlis dan Ustaz Fuad cuba mengejar makhluk balan-balan dan mengambil jasadnya namun semuanya sia-sia. Lebih dasyat lagi apabila makhluk tersebut membalas dendam dan Diana menjadi mangsa. Datu Jarlis dan Ustaz Fuad cuba berusaha mencari dan memulihkan jasad tubuh yang sudah ditinggalkan oleh kepala Diana dengan bantuan tok gurunya dalam masa yang paling pantas iaitu tiga hari tiga malam.


Terlalu banyak isu yang timbul sehingga keadaan menjadi lebih tegang. Mungkinkah mereka berjaya memulihkan dan merungkai cerita Misteri Dendam Balan-Balan tersebut?

11) Filem Alamaya | Top |


Sinopsis:


Jian is a thoughtful and artistic eight-year-old boy living in the suburbs of SS2. His mother owns a struggling florist while his father mysteriously disappeared. One day, he is given an animal Pictionary book by a mysterious toy vendor, Pak Wan. Before Jian could read his book, two neighbourhood bullies tear it into pieces. Distressed Jian tries to put together the pieces of his book. As a result of this, Jian is suddenly transported into the magical world of Alamaya. In this world the animals are all hybrids and are intelligent.


Jian meets Dzul, a chatty Snaileon who has run away from home after an argument with his father, Lord Dzham. Dzul takes him to see The Seer, an ancient Snaileon priestess who tells Jian of a prophecy that ties him to the fate of Alamaya. While they are there, the Ribuwarna Grove is attacked, forcing Jian and Dzul to seek the Deerabbits, once proud warriors of the forest, who now live as recluses deep in the Bambroot Forest. Minuke, a spirited young Deerabbit is the only one worried about the state of her tribe’s denial.


Jian and Dzul then meet Tottori, an exiled Deerabbit with a dark past. Tottori offers himself as a hired warrior hoping to redeem himself. And so the unlikely trio travel towards Mount Bora Api where Scora, a villainous sorceress- has captured the Mountain Elemental and is slowly destroying Alamaya. The further they travel into Alamaya the more they see signs of destruction and discord. They decide that the best course of action is for Jian to collect the four artefacts of the elementals which when combined will awaken the great Mount Bora Api and renew the land. They meet Viktor on the way, a cunning Batmon who befriends them for seemingly innocent reasons.


At the Liquid Sapphire, the three friends are separated. Tottori is captured by the Spiderogs while Jian after getting the Ocean Artefact looses Dzul in an underwater skirmish with the Ratopusses. Dzul finds Millie, a Hermit Mole who takes him into the desert while Viktor who has been waiting for an opportunity to get Jian alone, carries him away. Viktor turns out to be a traitor who is working for Scora, and Viktor is on a mission to get rid of Jian, any way possible.


Minuke who has managed to rouse the Deerabbit army rescues Tottori. Tottori and Dzul reunite and discover that Viktor has taken Jian to Tangerine Canyon to kill him. They set off to rescue him while Minuke goes to rally more troops for the final battle.


In the desert Tottori and Dzul stumble upon the Oasis of Desire run by Enemos, the crazy Desert Elemental. By sorting out their differences they not only escape but obtain the Desert Artefact. Meanwhile Viktor has a change of heart and rescues Jian from being devoured in Tangerine Canyon. He leaves him near the Horaseagle’s Nest and goes back to Scora. He lies to Scora that Jian is dead but Scora is suspicious. She imprisons Viktor and decides that it is time to unleash her army and destroy Alamaya once and for all.


Jian meets Shade, the leader of the Horseagles who sends her troops to pick up Tottori and Dzul. As the three friends gaze at the evil army of Scora in the shadow of Mount Bora Api, Minuke arrives with the army she has collected. She tells Tottori to lead them.


Dzul is reunited with the Snaileons but he decides to follow Jian to get the final artefact, which is around Scora’s neck. As Tottori, Minuke and the good animals of Alamaya battle Scora’s army, Shade lifts Jian and Dzul up into the sky and drops them at the lip of Mount Bora Api. With the help of Dzul, Jian gets the final artifact, finally fitting the Bullhorn of Creation together. He blows on it, awaking Mount Bora Api- who swallows Scora into its fiery depths. In the aftermath, Scora rises again as a fiery monster and would have killed Jian if Viktor did not save him by standing in her way. Scora is vanquished by the Elementals -who united by their artefacts- repels her off their land.


Without Scora a mystical spell is lifted and Viktor turns out to be Ah Boon, Jian’s father. He is dying but Caramona, the Mountain Elemental appears and heals him. In the end all three of our heroes find what they need. Dzul earns the respect of his tribe while Tottori finds love and redemption in Minuke. And after a great feast, Jian and Ah Boon return to SS2 a family once more.

12) Filem Mantera | Top |



Sinopsis


Filem Mantera ni mengisahkan pergolakan antara dua kumpulan rahsia yang menguasai dunia dari sebalik takbir iaitu Alliance of Light dan Dark Legions. Kumpulan Dark Legions melalui syarikat Weston Tech membangunkan senjata rahsia yang dinamakan Mantera iaitu singkatan 'Man Transformable Exo-Robotic Armor yang juga sistem motosikal dan sarung tangan nano dan boleh berubah menjadi baju perisai robotik. Bagaimanapun, ketua pereka Mantera iaitu Dr Natasha yang menyedari niat jahat ketuanya cuba untuk sabotaj dan memusnahkan sistem Mantera. Dia menghilangkan diri dengan pelan skematik dan kertas kerja Mantera. Sisa dan cebisan Mantera secara tidak sengaja dihantar kepada pelajar IT di Malaysia bernama Azman.


Azman dengan bantuan rakannya, Kevin membina semula Mantera sehingga menjadi motosikal berkuasa besar. Tanpa mereka sedari, motosikal itu boleh bertukar menjadi baju amor robotik yang boleh memberikan kekuatan dan kepantasan 'superhuman' kepada pemakainya. Sementara itu, Weston Tech menjejaki Dr Natasha dan Azman bersama sistem Mantera yang kini menyertai Alliance of Light sehingga ke ibu pejabat rahsia Alliance of Light di Timur Tengah. Pertempuran sengit antara Azman yang menjadi Mantera dengan robot pembinasa Weston Tech yang dipanggil Vega akhirnya tercetus.

13) Filem Libas | Top |



Sinopsis:


Adnan Saladin seorang pakar libasan dalam permainan sepak takraw (Libas), sehingga dia di gelar sebagai raja libas malaysia. Kehebatan libasan raja libas sangat di geruni pasukan lawan terutamanya dari pasukan siam (Thailand), lebih-lebih lagi Ak Nangkhon, “killer” pasukan mereka. Di perlawanan libas yang lalu, ak nangkhon secara kotor telah mencederakan kaki raja libas, menyebabkan kehebatannya merosot.
Bukan itu sahaja, kecederaan itu juga telah mengakibatkan tekong malaysia (Dali) parah apabila libas gagal menampan libasan kuat ak nangkhon lalu terkena dadanya. Akibatnya Malaysia tumpas kepada Thailand untuk kali kedua berturut-turut. Malah jurulatih dan rakan sepasukan, Megat turut menyalahkan Adnan Saladin kerana kekalahan itu sehingga jurulatih sanggup memutuskan pertunangan Adnan Saladin dengan Ratna anaknya.

Kebimbangan raja libas memuncak bila Mr. Wilson seorang lelaki Inggeris sanggup menaja perlawan libas pada tahun ini, lebih awal dari selalunya. Masa yang suntuk dan kecederaan kaki yang belum pulih sepenuhnya menjadi masalah yang besar kepada raja libas. Malah kebimbangannya menjadi bertambah kerana pertaruhan perlawanan kali ini adalah bola warisan, simbol keagungan permainan sepak raga yang di warisi oleh orang melayu sejak lima ratus tahun dahulu.


Seandainya kemenangan memihak kepasa pasukan Thailand, bermakna bola warisan menjadi milik mereka untuk selama-lamanya dan malaysia akan kehilangan bukti bahawa permainan sepak takraw adalah berasal dari tanah melayu dan merupakan permainan tradisi orang-orang melayu. Dan raja libas adalah waris penyimpan bola itu. Tanpa di ketahui oleh raja libas, bola warisan itu kini menjadi buruan oleh pengumpul barang-barang antik yang mengetahui bahawa bola warisan itu memiliki nilai sejarah dan kuasa mistikal. Tawaran terbaru untuk bola itu adalah sebanyak USD 15 juta dan tanpa di ketahui oleh raja libas juga, Mr. Wilson telah bersekongkol dengan pasukan Thailand demi mendapatkan bola itu.


Raja libas tertekan bila jurulatih mendesaknya mencari pemain baru bagi berhadapan dengan pasukan thailand. Bagi raja libas, agak mustahil dalam masa yang singkat dia dapat mengumpul pemain bagi menubuhkan pasukan yang baru. Namun , demi mempertahankan maruah, tradisi dan keagungan adat, raja libas berusaha mencari pemain. Lebih dari itu, raja libas sebenarnya mencari pewaris kepada bola warisan itu, yang menurut jurulatih, pewaris itu haruslah seorang yang sebangsa dengan raja libas, seagama dan mempunyai akhlak yang tinggi. Dan bola itu hanya boleh di pegang oleh pewarisnya sahaja.


Raja libas berfikir siapa yang harus dia ambil sebagai pemain bagi mengekang kehebatan pemain Thailand. Baginya dia masih boleh bergantung harap pada megat, walaupun megat masih membenci libas kerana kekalahan yang lalu. Tanpa di ketahui oleh raja libas, Megat sudah pun menjadi duri dalam daging bila dia setuju belot setelah di rasuah oleh ak nangkhon. Malah sudah menghasut jurulatih untuk menjual permainan kepada thailand dan memberitahu ratna bahawa pertunangan libas dengannya sudah di putuskan oleh ayahnya. Ratna marah dan menuduh raja libas mementingkan bola warisan lebih daripadanya.


Sewaktu memandu melewati KLCC, raja libas telah terlihat kehebatan seorang remaja (hamadi) menimang bola futsal, yang dengan kehebatannya itu dapat mempertahankan diri dari serangan tiga remaja yang lain dengan hanya menggunakan sebiji bola dan raja libas menawarkannya untuk bermain libas. Dan raja libas fikir mungkin dialah pewaris bola itu. Namun hamadi itu menolak tawaran libas kerana baginya permainan sepak raga adalah permainan yang ketinggalan zaman. Namun raja libas telah mempamerkan kehebatannya melibas apabila dia menyelamatkan hamadi dari di pukul oleh tiga remaja tadi yang kembali membalas dendam. Akhirnya hamadi setuju untuk menyertai libas selepas di beritahu bahawa dia harus mempertahankan maruah negara dalam permainan itu. Bagi raja libas dia harus mendapatkan pemain yang lain bagi mencukupkan satu regu.


Sepengetahuan libas ratna juga mempunyai kehebatan menimang bola. Sewaktu dia ingin menemui ratna untuk memujuknya menyertai pasukan, libas terserempak dengan seorang remaja gemuk (Kumok) yang mempunyai kelebihan pada perutnya. Kumok dapat menyambut buah-buahan dan sayur-sayuran yang di lontarkan kerpadanya, malah telur yang di lontar tidak pecah bila di tampan dengan perutnya.


Akhirnya raja libas dapat mengumpulkan regu pasukannya iaitu Megat, Hamadi dan Kumok. Raja libas berusaha mengajar mereka dengan segala pengetahuan yang dia ada untuk permainan libas. Libas sedar pasukannya tidak sehebat pasukan lawan. Namun dia masih mengharapkan Megat dapat mengepalai pasukan. Di hari perlawanan, megat tidak muncul, raja libas resah. Dia terus memupuk semangat Hamadi dan Kumok. Tanpa di duga, mereka berdua dapat mengalahkan pasukan dari china. Semangat raja libas bertambah dan Ak Nangkhon cemas bila melihat potensi pasukan malaysia. Ak Nangkhon merencana sabotaj kepada pasukan malaysia yan menyebabkan Kumok dan Hamadi tercedera ketika di perlawanan separuh akhir dengan Iraq. Raja libas sedar ada sesuatu yang di kehendaki oleh Ak Nangkhon bila Megat tiba-tiba muncul dalam keadaan parah selepas di belasah Ak Nangkhon. Akhirnya raja libas mengeluarkan bola warisan dari tempat simpanan rahsianya dan mempertaruhkan bola itu untuk perlawanan akhir antara Malaysia dan Thailand.


Di perlawanan akhir pasukan Malaysia teruk di belasah oleh pasukan Thailand. Jurulatih mula kelihatan tidak yakin dan ketika raja libas melambung kain putih mengaku kalah, Ratna muncul menyelamatkan keadaan. Kelebihan ratna dengan aura rambutnya menyelamatkan Malaysia dari kekalahan. Dan ketika pasukan Malaysia alpa meraikan kejayaan, bola warisan di curi oleh Mr. Wilson. Namun jurulatih cepat sedar dan raja libas dengan libasan luar biasanya dapat menghalang bola itu dari di bawa lari oleh Mr. Wilson dan lebih mengujakan bila juru latih dan raja libas melihat bola itu di pegang oleh seorang budak lelaki sambil melaung “Malaysia juara”. Raja libas melihat pewaris kepada bola warisan.

14) Filem Appalam | Top |



Sinopsis


Samy (Appalasamy) menyara keluarga melalui gerai kecil menjual nasi daun pisang dan appalam yang mendapat sambutan kerana keenakan resipi turun-temurunnya. Samy dan isteri, Nalaini kemudian dikurniakan bayi perempuan, Shruti. Samy berazam untuk memberi kesenangan kepada Nalaini dan Shruti. Perniagaan Samy semakin maju dan beliau berjaya membuka restoran bersama kawan-kawan baiknya, Hassan dan Wong. Namun ada harga yang terpaksa dibayar. Samy semakin sibuk dengan perniagaan makanan, menyebabkannya kurang memberi perhatian terhadap keluarga terutama si kecil, Shruti.


Ketika usia Shruti 10 tahun, Nalaini telah terlibat dalam kemalangan semasa bergaduh dengan Samy di talian telefon. Wasiat Nalaini agar Samy menjaga Shruti dengan baik. Samy berjanji akan menunaikannya. Bermulalah kehidupan Samy sebagai ibu dan bapa kepada Shruti. Segala keperluan Shruti disediakan dan segala pergerakan Shruti diperhatikan.


Shruti semakin rimas dengan sikap bapa yang melayannya seperti anak kecil yang perlu dikawal itu ini. Selepas SPM, Shruti mahu belajar di Kuala Lumpur agar dia mampu berdikari. Samy bersetuju membenarkan Shruti pergi bersama kawan baiknya, Siti. Namun,tanpa pengetahuan Shruti, Samy momohon kerja sebagai tukang kebun di kolej agar dia sentiasa dapat mengawasi Shruti.


Shruti memulakan kehidupan baru di kampus tanpa gangguan bapanya. Dia bertemu dengan pelbagai ragam manusia, antaranya Shasha, Booty Slap dan Vassan. Shruti mula berubah sejak berkawan rapat dengan Booty Slap, tanpa menyedari yang pemuda tersebut sebenarnya berniat jahat. Shasha rasa cemburu kerana dia beranggapan dirinya lebih popular berbanding Shruti.


Samy pula tanpa jemu meneruskan misi ’rahsia’ mengintip pergerakan Shruti, antaranya rancangan menggagalkan siri temujanji Shruti dan Booty Slap. Pelbagai perkara pelik dilakukan oleh Samy termasuk mengajar Vassan bagaimana mahu menambat hati Shruti, mengajak Vassan mengekori Shruti dan Booty Slap, serta menyamar menjadi hantu untuk menakutkan Booty Slap.


Adakah Booty Slap berjaya memperdaya Shruti? Adakah Shruti bakal mengetahui semua rancangan bapanya itu? Dan mampukah Vassan memenangi hati Shruti? Selusuri gelak tawa, suka duka, kasih dan sayang dua generasi menerusi ’Appalam’ yang akan ditayangkan mulai 25 November ini di pawagam berhampiran anda.


Dibintangi oleh
Gana Pragasam, Raja Ilya, Afdlin Shauki, Jaclyn Victor, Shashi Tharan, Haanii Shivraj, Sharifah Amani, Sathia, Maimon Mutalib, Kristina Vinokree, Vassantha Kumaran dan Iman Wan


Genre
Komedi, Drama

15) Filem Kantoi | Top |



Sinopsis:
Yasin merupakan pelajar Sains Kimia di USM Pulau Pinang berasal dari Perlis, bertunang dengan Lydia juga rakan sekolejnya. Mereka merancang untuk berkahwin. Cerita bermula apabila Yasin hendak ke Kuala Lumpur bagi memberitahu Lydia yang sedang bercuti tentang dia telah mendapat tawaran kerja di Sarawak. Yasin ingin menyatakan hasrat untuk mengahwini Lydia sebelum berangkat ke Sarawak. Sesampainya Yasin di Puduraya, dia menyedari dompetnya telah hilang apabila hendak membayar makanan. Wak Wagiman yang kebetulan berada di Puduraya telah memberitahu Yasin yang dia tahu dan kenal siapa yang telah mencuri dompetnya. Wak Wagiman telah membawa Yasin ke sebuah “Rumah Kongsi” di mana Salman tinggal. Salman tidak mengaku telah mencuri dompet Yasin dan berlaku pertengkaran di antara mereka. Sewaktu pertengkaran berlaku,pihak Imegresen telah melakukan serbuan. Wak Wagiman dan Salman dibebaskan kerana mereka pendatang sah dan Yasin….. ditahan kerana dituduh sebagai PATI kerana gagal menunjukkan dokumen sah.

16) Filem Johnny Bikin Filem | Top |



Sinopsis filem Johnny Bikin Filem


Johnny mula dianggap sebagai godfather bila ia terlibat menerbitkan filem secara bebas di Singapura dan ia berada di tengah-tengah kegiatan samseng yang diketuai oleh Towkeh Wong dan Towkeh Fong. Johnny merapati primadona bangsawan Siti Rafeah yang dibimbing oleh Pak Shariff Sutero. Johnny beralih selera kepada Siti Kamaliah, adik kepada Siti Rafeah.


Johnny bermuafakat dengan Towkeh Wong untuk melindungi nyawa Siti Kamaliah tapi Towkeh Wong menolak. Johnny mengugut nyawa Towkeh Wong. Mastar memperkecilkan keupayaan Johnny sebagai godfather dan mencabar Johnny. Yusof Telo melindungi dan mengukuhkan kedudukan Johnny dalam dunia perfileman dan menghapuskan kuncu-kuncu Mastar. Yusof Telo turut melindungi kesemua perempuan simpanan Johnny. Ketika menandatangani kontrak dengan Towkeh Fong untuk Johnny menguasai sebahagian dunia perfileman di Singapura, Mastar membunuh Towkeh Fong. Mastar meluaskan kuasanya dengan menggangu kawasan-kawawsan di bawah kepentingan Johnny.


Dalam kejadian tembak menembak Johnny turut cedera. Siti Rafeah tinggalkan filem dan menyanyi di Happy World Cabaret. Siti Kamaliah berlakon di pentas bangsawan. Johnny bersemuka dengan Mastar berhubung dengan jajahan kuasa masing-masing di Singapura. Siti Rafeah mengahwini Pak Shariff Sutero tapi cemburu dan dendamnya terhadap Siti Kamaliah tidak pernah padam. Johnny dan Yusof Telo menemui Towkeh Wong mati dibunuh di godownnya. Johnny resah dan menyuruh isterinya terbang ke Brunei. Orang-orang Mastar terus menghambat Johnny di persembunyiannya di godown. Penggambaran filem terbitan Johnny diadakan di lokasi. Di lokasi ini Johnny ditembak mati oleh seorang sniper.


Pengarah
Dr.Anuar Nor Arai


Lakonan
Zack Idris,Wafa,Dato' Jalaluddin Hasan,Erma Fatima,M. Amin,Cheng Guan dan Izi Yahya

17) Filem Syirik | Top |



Sinopsis filem Syirik


Mengisahkan fahaman syirik yang diamalkan oleh beberapa individu yang sesat di dalam sebuah kampung. Pemujaan objek dan syaitan sering menjadi amalan golongan ini. Wujud di kampung tersebut seorang nenek yang sering menasihati pengamal syirik ini supaya balik ke jalan yang diredhai oleh Allah. Malangnya nasihat si nenek ini tidak diterima oleh golongan ini.
Pembunuhan sering dilakukan oleh pengamal syirik ini. Suatu kejadian pelik berlaku di kampung tersebut di mana isteri seorang bomoh yang sarat mengandung telah dibunuh dan bayinya hilang. Susulan dari kejadian ini, insiden-insiden pelik sering berlaku di kampung tersebut. Ada yang berpendapat, isteri si bomoh yang meninggal ini kembali sebagai Pontianak untuk membalas dendam.


Pengarah
M. Subash Abdullah


Lakonan
Khatijah tan,M. Subash Abdullah,Sham Sunder,Naindra Anuar dan Jeff Omar

18) Filem Eee… Hantu!!!! | Top |



Sinopsis filem Eee...Hantu!!!!!


Lima orang sahabat telah merancang satu ekspedisi percutian ke puncak Gunung Ledang, Melaka. Ahli ekspedisi ini adalah terdiri daripada Zul, Man, Tasha, Wanie, dan Zieda. Salah seorang dari mereka berasal dari Jakarta, Indonesia iaitu Tasha. Ketibaan Tasha di LCCT dijemput oleh mereka.


Kisah ini bermula di dalam perjalanan mereka ke destinasi yang ditujui. Pelbagai kisah aneh dan ganju]il dilalui sepanjang perjalanan mereka, diantaranya mereka telah tersesat jalan, peristiwa yang menakutkan, dan diganggu pontianak sehinggalah mereka mengambil keputusan untuk bermalam di chalet itu.


'MAIDIN CHALET' yang diuruskan oleh Maidin serta pembantunya, Apek (Chik) telah menyambut kedatangan Zul dan rakan-rakannya dengan penuh misteri. Di chalet ini, berlaku lagi bermacam-macam gangguan dan peristiwa aneh serta lucu. Mereka telah diganggu oleh bermacam-macam jenis hantu. Setiap hantu ada kisahnya seperti yang di ceritakan oleh Maidin dan Apek yang memang ada hubungan dan kaitan antara cerita hantu dengan tapak chalet tersebut. Macam-macam hantu ada dalam cerita ini!!!


Setelah Tasha mendengar kisah-kisah tersebut, dia berasa takut dan ingin meninggalkan chalet tersebut sendirian tanpa persetujuan rakan-rakannya. Tetapi malangnya, niatnya terhalang apabila pontianak menggangu perjalannya.


Meraka semua menjadi keliru dan bingung kerana secara tiba-tiba Maidin dan Apek (Chik) hilang dari chalet tersebut. Antara fantasi dan realiti, sudah tiada batas ketika masing-masing dalam ketakutan. Apa akan terjadi kepada Tasha, Zul, Man, Wanie, dan Zieda. Adakah mereka akan terlepas dari igauan ngeri ini atau tidak?


Pengarah
Majed Salleh


Lakonan
Ashraf Sinclair,Airis Yasmin,Raja Farah,S. Shamsudin,Nasir Bilal Khan,Dato' Jalaluddin Hasan,Zila Bakarin,Latiff Borgiba,Ruminah Sidek,Harun Salim Bachik,Latiff Ibrahim,Dian P. Ramlee,Nasir Ali dan S.Azli

19) Filem Shh.. Dia Datang | Top |



Synopsis


Edd (Aaron Aziz) and Enol (Saiful Apek) has been friends since childhood days. They share a similar hobby which is collecting recycle items and this has been their core source of income. The two of them is frequently seen hanging around Pak Da food stall together with their group of friends which is Udin and Mat.


One day, they accidentally came across an advertisement seeking for filming crews. Coincidently Edd and Enol had this dream/ambition that one day they would want become a film director. They frequently were being laughed by their friends Pak Da (Zami Ismail), Mak Da (Khatijah Tan), Udin (Imuda) and Mat (Ahmad Busu) of their ambition. Irregardless of being laugh at, they still pursue to seek for the chance to be a filming crew and try their luck, to their surprise they were called to attend for an interview.


Both of them were overjoyed upon receiving a phone call informing them that they have been chosen to be part of the filming crew. Unfortunately, on their 1st day to work bad luck strikes when Edd was involved in a road accident. Edd couldn’t be saved and died soon after the incident. Edd had left a last note of advice to Enol just before he passed away.


Due to that incident Enol almost gave up hope in pursuing his dream to become a filming crew. However with the emergence of Raja whom made him strong and determined to continue his late friend Edd and his childhood dream.


Life as filming crew for Enol begins. Upon reporting at the filming set, he’s been given the task as a ‘Handyman’. As time progress, Enol learned what film making is all about and wished that one fine day he would become a film director. Zara originated from ‘Kampung’ arrived to town with ambition to become an actress. Day after day their relationship grew stronger. At the same time Datin Kat frequently visited the location to attract Enol’s attention. In the early stage Enol felt uneasy however after giving it a long thought he realized that this might be his ticket to become a film director in the near future and thus he continued to follow Datin Kat’s wishes.


Datin Kat whom is lonely and facing marriage crisis with Dato G, continued to entertained and attract Enol with her wealthiness. Due to the status of his rich wife, Dato G take advantage of his wife wealthiness by flirting around and boasting with luxury lifestyle. Ladies whom acted as extra in his film will be his flirting mates. All this activities is arranged by his Production Manager, Angah.


Datin kat has known Dato G’s wrong doings until on one fine day there was a conflict at the location involving Enol and the director. Datin Kat intervened and starting from that day Datin Kat is determined to take over her production company. Dato G disagrees and started to panic over the incident. Dato G then gave Datin Kat his conditioned and made Datin Kat to sign an agreement.


Datin Kat had wished to take over the production company. Datin Kat agreed to all the conditioned set by Dato G.


To Dato G surprised, the clause he created with the purpose of Datin Kat would withdrew her intention of taking over the production company had fail. Datin Kat decided to accept the challenge and continue to take over the company.


What will happened next......Will Datin Kat succeed in completing the film? Will Enol succeed in becoming a film director…without having any experience in directing? How’s the relationship between Enol and Zara? Who will be Enol’s choice between Zara, a soft spoken and beautiful ‘Kampung Girl’ or Datin Kat, a rich lady with high status? ….Be sure to watched the conclusion of Shhh…DIA DATANG movie.

20) Filem Berani Punya Budak | Top |



Synopsis


Pairote (nicknamed “B”) is forced by the biggest mafia gang in Thailand to steal the mainframe client information data from Wealthy Bank, an international credit card company. He holds LITA (the company’s Vice President) hostage and forces her to give him the password that will allow him to finish his assignment, and later manages to get away with it.


He does this for his brother, TONG, who has been captured, tortured and held ransom by the mafia gang. In exchange for the data they have forced him to steal.


But things turn out for the worst when the mafia gang attempt to silence them both with explosives they strap around Tong, whom they have used as bait to lure B into a factory.


After KOVIT, the gangster boss, learns of their escape from this trap, he sends his right-hand men after him. B gets shot by MAI (a former friend, now enemy) and falls from the top floor of an abandoned building to almost certain death.


Tong, fearing the worst, decides he will return to Malaysia, but finds that B survived the fall. The decide to avenge themselves and go looking for Mai to force him to lead them into the underground world to find Kovit. They end up being captured and find out that the data theft was a set-up and that Kovit needed a fall guy – B.


They come across Lita who has been attacked and raped, and find out her husband SOMBOON, who was the President of Wealthy Bank, killed himself in the aftermath of the data theft. B and Thong are wracked with guilt and manage to escape the clutches of the underground, bringing Lita with them.


But they finally have the confront the gangsters and fight them all, including Kovit and his best fighter. It’s a long battle to fight for their life and to figure out why Kovit is doing this in the first place.

21) Filem Gentayangan | Top |



Sinopsis filem Gentayangan


Gentayangan akan membawa penontonnya ke dalam kancah pertembungan ilmu putih dan hitam antara Tuk Burhan dan Alang Jali. Di satu sisi yang lain, tentang hitamputih perjalanan kehidupan RISHAM yang mencari kebenaran tentang dirinya dan sekaligus jawapan mengapa ibunya di penjara hingga ajal menjemputnya ketika dia lahirkan di situ.


Kepulangan RISHAM ke kampung bersama tiga orang temannya (Kaher, Rahila & Sabrina) telah menghidupkan kembali semangat ilmu hitam Alang Jali dan membangunkan kembali sesuatu yang sudah sekian lama tidur. Alang Jali menuntut dendam 25 tahun yang lalu pada TUK BURHAN dengan nekad untuk menghapuskan orang yang selama ini menjadi batu penghalang pada penyempurnaan ilmunya.


Tuk Burhan berhasrat menghentikan semua permainan syaitan itu. Satu persatu keilmuan Tuk Burhan diuji. Risham dan Tuk Burhan bergandingan demi memasung langkah Alang Jali tetapi mahar pengorbanan mereka tidak terduga. Rupanya segala yang berlaku ada tangan ghaib / dalang di sebaliknya dan tidak pernah terfikir akan kewujudannya! Apakah maharnya???


Pengarah
Zulkeflie M. Osman


Lakonan
Abu Bakar Omar,Nasir Bilal Khan,Rusdi Ramli,Hasnul Rahmat,Yasmin Hani,Lana Nodin,Afida Es,Baharuddin Omar,Khaty Azean,Kuswadinata,Wan Maimunah,Kamal Bakar,Azhar Che Ree dan Rozita Che Wan

22) Filem CCTV | Top |



Sinopsis:
Mengisahkan sebuah bangunan yang ingin disewa oleh sekumpulan Syarikat di Kuala Lumpur. Keadaan bangunan yang tidak diurus itu apabila mula dibersihkan, kejadian aneh mula berlaku dan aktiviti tersebut dirakam oleh CCTV yang terdapat di dalam bangunan tersebut.


Siapa yang merakam dan kenapa dirakam? Menjadi misteri. Walaubagaimanapun, ada pihak yang memberitahu, bangunan tersebut pernah dimiliki oleh seorang ahli kumpulan sesat yang biasa memuja benda yang bukan-bukan.

23) Filem Rasuk | Top |


Sinopsis filem Rasuk

Sebuah kisah seram yang membongkar misteri sebuah banglo Melayu lama. Banglo Melayu yang terbina sejak dari zaman pemerintahan Jepun itu kelihatan indah dan teguh dengan keceriaan penghuni silih berganti tanpa sebarang gangguan sehinggalah dengan kehadiran sepasang suami isteri Arman dan Melati. Arman, seorang pengarah fotografi bersama isterinya Melati, bersetuju untuk mendiami banglo tersebut yang cukup indah dan tenang jauh dari hiruk pikuk kebisingan kota. Misteri bermula apabila Melati secara tidak sengaja telah terlanggar batu tanda yang terletak di kawasan rumah tersebut.

Setelah kejadian itu Melati berada dalam keadaan lemah dan mudah pengsan.
Pelbagai kejadian aneh juga berlaku selepas itu. Zaiton, ibu Melati yang datang melawat Melati dan Arman telah meninggal dunia secara mengejut. Kejadian itu benar-benar mengejutkan Melati dan Arman. Peristiwa itu juga umpama menghidupkan sesuatu yang sudah lama ‘mati’. Setelah kejadian itu, Melati banyak mengelamun dan berkhayal sendiri. Dia sebenarnya telah dirasuk oleh roh jahat yang cuba untuk membalas dendam yang secara tidak sengaja telah di’bangkit’kan oleh Melati. Keadaan bertambah rumit apabila Melati diganggu makhluk itu semasa ketiadaan Arman. Melati telah di cabul tanpa disedari. Akibat dari itu, Melati tidak bermaya dan tubuh badannya terdapat kesan-kesan lebam. Doktor berpendapat yang Melati miliki dua personaliti yang mana dia mampu mencederakan dirinya untuk kepuasan. Arman sama sekali menyangkal dakwaan itu. Arman yang keliru lalu menuduh semua yang berlaku adalah angkara Mail si tukang kebun. Namun begitu Melati menidakkannya kerana Mail membantunya ketika dia dalam keadaan di’ganggu’.

Mail, tukang kebun yang ‘bodoh-bodoh alang’ telah lama berkhidmat di rumah tersebut dan tahu apa sebenarnya yang berlaku. Selepas kejadian itu kehidupan Arman dan Melati diganggu oleh makhluk tersebut. Arman diganggu tanpa disedari apabila makhluk tersebut berupa seperti Melati. Arman terpedaya sehingga mampu meragut nyawanya ketika berada di dalam hutan di belakang banglo tersebut. Arman kemudiannya telah diselamatkan oleh orang asli.

Arman semakin runsing, akhirnya dia dibantu oleh Ustaz Ghazali untuk menyelesaikan gangguan tersebut. Ustaz Ghazali sememangnya sedari awal sudah mengetahui keadaan banglo tersebut melihat kepada hal-hal ganjil yang berlaku terhadap Arman dan Melati. Mail akhirnya membongkar cerita bahawa semasa zaman pemerintahan Jepun, seorang tentera Jepun telah digantung sehingga mati di rumah tersebut kerana cuba menggoda gadis Melayu bernama Melati. Melati berjaya memperdaya tentera Jepun tersebut dengan ‘menggoda’nya ke bilik. Di dalam bilik tentera tersebut telah ditangkap dan dibunuh. Sejak dari kejadian itu keluarga Melati tidak tinggal di situ lagi.

Akhirnya dengan bantuan Ustaz Ghazali dan berbekalkan ilmu dan ayat-ayat suci Al Quran akhirnya roh jahat yang menganggu tewas.

Pengarah
S. Baldev Singh

Lakonan
Fouziah Ghous,Iqram Dinzly,Sidek Hussain,Fauziah Nawi dan Khir Mohd Noor


Sambungannye Klik Sini


....Selamat Menonton ye Semua.... 

4 ulasan:

  1. nie pun ade beberapa filem tertinggal..akan diupdate kemudian...

    BalasPadam
  2. sambungannya..

    http://mizsya.blogspot.com/2011/05/senarai-filem-melayu-2011-sambungan.html

    BalasPadam
  3. I think the admin of this website is truly working hard
    for his web site, for the reason that here every data is quality based material.
    My webpage - santa monica apartment

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...