Khamis, 18 November 2010

Berhati-hati dengan Aeon Credit

Pagi yang indah yang patutnye disambut dengan gembira bersama hubby tersayang...Selepas siap sarapan, teringat nak check maybank2u sbb smlm ade rase missing some ringgit in there...check2 mmg missing RM68...call maybank tanye mane perginye duit nie...die kate xleh check kalu kite xder phone banking (Kawanku)..so, aku pun xnak panjang cerita...aku call plak aeon credit sbb aku mmg syak diorang nie punye kerja....tapi hampeh betul..call hampir 15 minit x berangkat kat bahagian account die...aku teringat aeon credit online...try check kat situ...TAU X APE AKU JUMPE...tetibe aku leh ade 2 account plak dgn diorang nie...account pertama tu mmg aku punye...yg second account tu pelik bebenar...aku tgk detail die..first installment baru sesangat..2 Okt 2010..nie x leh jadi nie..bile lak aku sign agreement....terus aku jerit panggil hubby aku...hubby suruh aku call aeon credit, takpe aku call dieorang lagi...bende nie lagi wat aku panas giler da dgn diorang...sekali lagi diorang x angkat...so, hubby kate "Jom kite pegi jumpe diorang"..nie da kes berat nie...

Sekali lagi aku diduga..aku tanye pasal duit yg sll diambil dari bank aku secara skt2 nie...akak kat kaunter tue kate disebabkan aku nie transfer online...bank charge RM1.00 per transaction...so, meaning that aku da bayar terkurang lah dgn diorang...so any sen yang da terkurang tu akan dicharge RM18....so crazy is it? aku da nak marah da kakak tu, aku cakap bende nie xder dalam agreement pun...nape suke2 nak amik duit org mcmtu..die jwp puan yg bayar kurang sbb tu jadi denda..STUPID SANGAT...Then, aku tanye kakak kaunter tu how you gonna explain to me about the second account relate to my ic that i saw this morning...jawapannye...kat kami hanye ade satu account jer puan...so stupid, aku keluarkan laptop aku nak tunjuk kat die....and you know what happen..when i try to log into their system...the lady keep asking my ic..and try to check through the system (busy doing something with her friend and her friend try to contact the hq but doesn't pickup either)...but when i got to see the detail in their system, the account suddenly show the one and only my account...PELIK MMG PELIK...x tau nak ckp ape da lagi...terasa malu pun ade...macam bodoh je.....kami balik dgn perasaan hampa....and aku tak lah seteruk tu, aku sempat mintak maaf terkasar bahasa dengan akak tu...sbb die bukan tau apa...hanya melayan customer...kalu yang salah pun mungkin orang dalam...

Aku dgn hubby syak something was going on tapi nak ckp da xder bukti...kami rancang nak settle cpt2 dan xnak terlibat lagi dengan aeon credit....Untuk sesiapa yang mempunyai easy payment dengan aeon credit selalu lah check account anda......Berhati2 lah dengan sesiapa pun kite berurusan....sekadar peringatan dan pengajaran kepadaku.....

UPDATE : So far Aeon Credit ni sebenarnya membantu golongan pertengahan ni, kalu da berhutang tu wajid la membayar balik, pasal attitude staff aeon dulu dengan sekarang da banyak improve. So far better than before.. pandangan peribadi jer ye..thanks.

Nota : Yang aku share atas ni pengalaman aku jer..sekarang pun dalam akaun bank pun boleh jadi tetibe duit kene tarik atau hilang kan..banyak sgt scammer dalam dunia online nie..so be careful.

450 ulasan:

  1. ako lmbt byr utk 1st mth...so,kene la byr kn?xabis2 dia call ako....ako byr siap dgn dende lewat byr gune atm deposit....pastu gji masuk..dia autodebit lg...MCM SIAL x?

    mcm kimak aeon ni...ako sengaje bwk keluar smue duit acc...trnfer acc yg len..utk bia dia call..tu yg kene RM40...tp puas la jgk ako maki...bodoh-anjing.

    *org islam..jgn la kerje dgn cmpny ni..

    BalasPadam
  2. lain kali jangan berhutang...tinggal je dlm gua kan senang. Bangang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya baru je kena ngan aeon credit.. mmg teruk.. anak dah meninggal dunia sebab kemalangan.. pihak aeon asyik minta duit.. ugut mcm2.. nak saman lah kata nya.. yg banggang sgt tu.. nak saman org mati.. kan bodoh tu.. duit insuran si mati pun dia org kebas.. lagi cakap tak terima duit lagi.. tah hilang ke mana la duit claim tu.. seelok nya jangan berurusan ngan aeon credit lagi.. tak ubat mcm AHLONG CREDIT...

      Padam
    2. jawapan yang bodoh lah wahai anonymouys.

      Padam
    3. cantiknye bahase encik aeon credit hq....sekali aku report bank negara terus lingkup company ko n balik kampung la jawabnye si jepon tu sume....

      Padam
    4. aeon credit puki bapak hang...ckp mcm haram jadah..lu org babi-btol2 babi!!!

      Padam
    5. aeon babi ktedit mmg semua ank anjing....kaki curi punya anjing...cr la duit cara halal anjing

      Padam
    6. the thing is with aeon kredet:
      1)bagi loan kat org gaji sederhana dan rendah
      2)yg desperate nk approve(kat bank xlepas)
      3)ade bank ke nk bg loan barang2 remeh(cth:korset) yg org mcm kite ni gaji kecik nak beli skali byr xlepas?bini da gemok nk g keje malu.
      4)org xdo payslip pun die bagi loan...?gile

      Padam
    7. ko sebagai kaki tangan aeon credit bahasa tu biar baik sikit babi....ko islam ke kafir....oh lupa lak aku ko keje ngan kopeni jepun kan...patt la bahasa kafir......puiiii

      Padam
    8. betol2.. bru jer bertekak dgn sorg staff aeon credit nama nyer RASHID,mmg mcm sial.. aq byr every month x penah shot pn die kata aq shot byr payment,nk kelentong aq pastu aq tgok resit xde lak aq shot byr pastu die ubah cerita plak kata tu charge utk kelewatan sbb aq lambat byr,mcm bangkai aeon nie,mentang2 smua jusco kt malaysia nie die da take over pastu suke2 die wt org mcm anjing mak die.. pastu ugut aq lau x byr rm8 hrni die nk kuarkan surat nk blacklist kan nama aq kt aeon,p lar mam!! igt aq kesah ker,mmg lepas nie aq xkn berurusan dgn company babi nie lgi! semata2 rm8 die paksa2 aq suh g byr hrni jgak,igt minyak kete aq tu opah die ke yg bg duit minyak? rm8 pnye psl everyday die kol aq,hri ahad pn die kol aq n kacau aq,x dpt kol hp opis aq die kol!! mcm celaka aeon nie,mmg aq x penah halal la duit aq yg die amek selama nie!!!!

      Padam
    9. Bangang btol cik aeon krdit mnjwb tu..kalo ko skrg kt dpan aku,aku bg slipar ats muka

      Padam
    10. jawapan yg bangang dari si bangang... buat aduan tribunal je... pastu kita pakat ramai2 wat report and saman. Confirm bank negara serbu..

      Padam
    11. Ni mmg aeon kredit hq ke yg reply?ok xper ko tgu

      Padam
    12. Kalau xde yg berhutang ni ko xde gajila bodoh..ko la yg kne dok dalam gua

      Padam
  3. aeon ne memang sial ..lambat bayar 1 hari pon kena charge 12 ringgit
    nak buat mcm mana gaji dah masuk lambat..lepas2 siap telefon suruh bayar kat counter katanye auto debit x boleh buat ..then kita pun jd lah org bodo p bayar kat counter siap dgn extra charge...keesokan harinya kita pon p keje tgk dlm kocek dah xde duit kita pun tekan la atm ..tiba2 screen atm kate baki x mencukupi nak kluar 50 je pun ..tu pun baki x cukup ..pelik setahu aku dlm account ne ada rm412.00 lg awat tekan 50 riggit x leh kuar ..check2 penyata ringkas ..pergh memang anak haram kena auto debit dgn aeon siap byr denda lg...bayangkanlah dlm kocek dah xde duit kena auto debit plak memang panas giler...pas2 kita pon tlfn le aeon service bila bleh dpat duit tu balik ..katanye dalam masa seminggu ..buta kena tunggu duit dalam masa seminggu. 5 ringgit dah la hilang kena dgn service charge dari bank...masalh nye bukan salah kita aeon yg suruh kita bayar kat counter tp kenapa nak buat auto debit ,,,memang sial...lambat bayar 1 hari kena charge 12 ringgit ...tapi depa lambat 1 minggu xde kena charge pape pon...ne bukannye kali pertama kena dah 2 kali tu pun aeon sial ne bg duit 2 minggu 4 hari pergh memang bangang tahap babi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. bengang sgt dgn AEON ni.. sy pernah beli smart phone dan bulan 07/14 ni hutang sy habis.. (lega sgt..) ceritanya mmg gaji sy da clear 28/02/14 yg lepas.. tapi sy belum sempat nak pergi byr atas alasan kekangan kerja tapi sejak 03/03/14, AEON asyik call sy.. dgn nada yg x puas hati sbb sy x byr2.. siap offer nak hantar org utk ambil duit drpd sy.. sy ckp ok la dtg la.. sbb sy bkn x nk byr n bkn x ada duit tapi masa x mengizinkan.. sebab cara dia seolah2 sy tahu berhutang je tp x reti bayar..??!! die suro sy transfer duit kat akaun.. sy agak pelik boleh ke..? tp sy x transfer sbb x confident. takut duit tu ke arah lain plk.. so sy fikir nak bayar ptg ni sbb AEON send msg yg die berhak menuntut baki hutang sy sekiranya sy x byr selepas 2hb.. mmg ni la kali pertama dan terkahir berurusan dgn AEON..

      Padam
  4. btl tu..aeon ni time nk minta duit je bising je nk cpt je..da dpt duit diam trusssssss....da tu hari ni org ni cll da ckp elok2 da esknye pla org lain cll lg..kte ckp la yg kite da settle dgn org ni tp dia kta dlm sistem dorg xpnh ade org cll nmbr kite...pundek ayam punye aeon..da tu mrh kite ckp ni la ckp tu la..mmg sial..nk je hempas kpala dorg dgn batu..'xle cik kne byr hri ni jg"sial aeon..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau dorg call marah2 buat jer complen....ko call 07-2196888..kalau dapat rakam ape yg dorg cakap lagi bgus..kalau sah terbukti dorg salah...staff tu akn kne terminate 24 jam...

      Padam
  5. mmg sial aeon cdit nih....staff diaorang lak mcm anjing pas mkn tahi...tak paham bahasa..kdg2 mmg gaji kuar lambat...nak wat cane,,tp yg pasti tggu diaorang bankrap jer,,dah staff yg perasaan bagus tu..blk kampong je,,bela ayam..dan jual baja taik ayam..lagi bagus...kalo taik ayam tu pun x laku gak..korang sapu je kat muka bos jepun korang tu..haaait.

    BalasPadam
  6. saya pun kene tipu dengan budak keje aeon credit ni

    BalasPadam
  7. yang pasti, AEON ni penipu paling besar dalam malaysia...xubah mcm ahlong!!!! perkerja beragama islam kat aeon sah2 duk mkn duit syubhah....lama2 hati gelap..solat pun dh xmau...

    BalasPadam
  8. Igt sume org nk ke berhutang pkai aeon,klu tak kerana kbnyakn kdai elektrik/motor skrg pkai AEON BANGANG INTEREST TINGGI tu, mmg jgn harap ar org nak bhutang gne AEON CELAKA. Lewat sehari kne denda RM 12 mcm lahanat. Staff yg kol pon pangai cam babi xpaham bahasa. Harini kita bayar esok staff lain plak kol suh byr lgi,mmg dapat maki la. Blom 2hb da kol suh byr. Staff ACSB cwgn HQ PUAN FATIN perangai cam haram ske kol kat office byk kali. Dah ckp nk byr hrini asik kol dari pagi sampai petang, sampai mlu kat officemate. Igt aku suka2 hati bole tinggal ofis smate2 nk g byr AEON!! Klu aku da ckp nak byr aku byr la bodoh ke ape tak paham bahase!!,

    BalasPadam
  9. nama leh black list bank ke klau xbyr credit aeon ni???

    BalasPadam
    Balasan
    1. nama x kn blacklist cuma ccris(negatif)bank negara....dorg ade link dgn bank negara..

      Padam
    2. macamana nk check dlm line berapa lagi hutang kita ngn aeon .. malas la nk phone diaorg ... asyik phone tiap2 ari rimas pun ada ........ meluat lagi la

      Padam
    3. mcm mana nak clearkan nama kat ccris?

      Padam
  10. Maksudnya kalau berhutang dengan aeon kredit, better bayar untuk 2 bulan terus lah yer ? kus semangat ~

    BalasPadam
    Balasan
    1. bukan byar 2 bulan...jgn ade sangkot...dorg sebenarnye lg suka kalau ade sangkut berbulan2 sebab die dapat cekik caj......aku pun ade loan motor dgn aeon..dulu pernah sangkot 2bulan da tu kne caj $40..aku da ade wet trus aku byar 2bulan siap caj..da 2 aku maintain xde sangkot2 lg byr ikot time..sesen caj pun aku xkn bg....bulan depan aku nk bayo hbis.dengar kate ade diskaun kalau trus bayo full seatle..

      Padam
  11. kurang bijak barang kali eh kakak? kalau dah hutang, bayar je lah. jangan mempersoalkannya. denda? siapa suruh tak buat disclosure masa sign agreement? terdesak sangat KE masa nak buat loan tuh. plase lah!!!

    BalasPadam
  12. seyesly saya pon terkena.. cas rm12 sehari lewat kita nak masokkan duit untk diorg potong x boley buat la apa la ini la.. then tgok2 ada baki yang kita nk kuaqkan lewat tu diorg ada potong shri rm12.. saya dah kena hish betol hangin skng kmpl duit x nak buat dah ngan diorg ni... makan duit riba lebih..

    BalasPadam
  13. Gaji saya 2500+ ada ke approved loan RM2,000.00. X logik!!! Alasan yg diberi 'No Reason'?!!! Dah la masa msa buat confirmation ckp 'kerek' semacam.. do i know you miss ? do i ask a loan from your pocket ? Thanks a lot. Simpan je la RM2,000.00 tu.

    BalasPadam
  14. hmm.. sy nk cancel gune aeon. tp da bayar lak deposit. :( ada siapa2 org dlm x??

    BalasPadam
  15. Sy pnye due date bayar 2hb...tp malangnye bulan ni ada masalah family so duit tu da kene pakai dulu, sy janji dgn diorg nk byr 24hb tp diorg x bg..die bg tempoh sampai 15hb, tp sy x dpt byr jgk?die ckp nnt gadai janji pastu kene byr harga penuh brg tu dlm masa 7 hari bekerja...kalau sy da xdpt byr jgk, apa tindakan dowg?

    BalasPadam
    Balasan
    1. aeon punye due date 2hb..so slepas 2hb caj akn bergerak jika payment x dibuat...dorg punye closing date setiap 20hb...so kalau 24hb da masuk 2 bulan..caj lewat $30 or $ 40...cakap jer (saya akan bayo 2bulan beserta caj pada 24hb.....tapi nama kt snarai bank negara da tercalar la sbab pernah tertunggak...nti akn datang nk buat loan dgn bank lain da susah..ini la company jepon..dulu pancung kepala org,,,sekarang pancung duit org...

      Padam
    2. serik dah...xmaw buat dh loan ngn dorg...btol2 babi!!!!!!!!!!

      Padam
    3. Encik alifz..nme kte dah blacklist ngn aeon..ble nk g obersis..lpas x?ke mcm ptptn jgk??huhuhu..

      Padam
  16. humm..sya ada amik hp samsung galaxy note ngn aeon credit,due date 2hb,tpi sama gak x dpt nk byr dgn tarikh yg dijanjikan disebabkan ada masalah family,start 2hb sampai skrg ni aeon asik kol pagi bwak ke petang..nak tnya sape2 yg tau kalau 15hb ni baru sya byar ada kena denda x? bulanan kena 106.00 utk 2 tahun..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu.. buat der je... dia rang bising ke menyalak ke cuma nak duit je.. apa susah duit kita punya...

      Padam
  17. aeon nie ade linkam dengan bank negara dok...korg buat jer loan automatik nama korg da di senaraikan dalam bank negara...member amek motor baru bayar 6x da 2 da 5 bulan x bayo..ngtkn nk lari la konon..rupe nye name da disenarai ccris..nak buat loan pun kt mane2 bank pun da x bley..bank dapat detect ade sangkut so dorg x brani nk bg loan sebab history payment x cantik...aku pun pun punye baik ati bantu member aku ni..last2 duit aku lak die x bayo.......sadis sungguh..(kalau da namenye mmg x geti nk bayo utang mmg sampai mati xkn berubah...aku xkn halalkan sesen pon..mmg bgus ko kne maki dgn aeon....kalau ade org aeon call aku..aku akan beri maklumat sampai ke semua ahli kluaga ko..biar ko giler....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sy pn tkena dgn aeon...utk pgtahuan semua..klu aeon ni cl marah2@cl opis..kita blh bt report..sb salah sb paksa kita sbgi customer....mcm sy aritu..mula2 ckp blh byr ansur2..pastu ble sy ckp cara dia cl opis tu salah n report kt bos dia..pastu dia trus ltk sb thu dia yg silap...pastu smlm lawyer cl konon suh byr semua hutang dgn aeon..klu x nti nk prosit kt mhkmah..ermm xkn la utang rm500 pon nk bw ke mhkmah...bangang tol r aeon ni..mmg cekik darah

      Padam
  18. Balasan
    1. macamana nak tahu kita tgl lagi berapa hutang ngn aeon ,ada cara nya tak ,saya malas nak call aeon ... mcm murai je yg phone tu merimaskan

      Padam
    2. g je terus ke kiosk aeon kredit.bgtau nk kemaskini akaun..

      Padam
  19. mcm mna nk cek r,kalu nme kite blacklist gan ae0n??

    BalasPadam
  20. aeon mmg gitu. dia suruh byr cash deposit kat bqnk. dah byr , esok dia tolak lg dkt akaun bank aku..kira aku byr utk 2bln trus. mcm haram perangai. bg yg blum guna aeon aku nasihatkan jgn buat apa2 pinjaman pun berkaitan aeon. biar diaorg bungkus.

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah ko akaun tunggakan mmg la org potong pai habis tunggakan ko.dah la xmengaku bayar lmbt,pastu nak byr sebulan je.mmg patut la ko terjerumus dlm perangkap teknikal yg ko sendiri xpaham

      Padam
    2. kesian kamu semua muahahahaha tengok macam saya payment mantap gila babi...aeon pun tak nak koll...

      Padam
  21. dinasihatkan elakkan dr berhutang dn aeon krn terlalu banyak komplen dr customer krn cekik darah yg amat melampau.

    BalasPadam
  22. celaka duit ot masuk xsempat pakai pon..haram kena auto debit..kamjat pnya aeon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  23. Aku dah habis bayar sebulan lebih.. tiba2 diorang call kata bila nak bayar siap dengan maki2... aku pelik tp aku buat relex je sebab pengalaman member aku banyak dengan Sykt sial nie.. aku suruh dia datang rumah aku pastu akan aku bayar semua sekali...dia hantar gengster mai kutip duit.. hahahaah dia org x tahu aku dan budak2 kampung tggu dengan parang.. lepas dia orang masuk, budak kg dah block jalan dengan lori.aku dan bapak aku tggu depan tangga rumah...apalagi jadi kes polis.. aku minta kalau mau kita jumpa kat mahkamah.. sampai sekarang dia org diam... korang jangan risau yg phone kita tu cuma kuat menyalak je nak suruh kita bayar... mmg hutang kena bayar tp atas kemampuan kita...bayar slow and stady je.. lebih bt makan sebulan tu baru bayar duit Aeon...Autodebit tu p bank buka akaun lain dan bg tahu kat majikan boleh punya... bgtahu kat kawan2 lebih baik jangan berurusan dgn syarikat nie....

    BalasPadam
  24. Bulan aku x kn bayar....pg mampus....cekik darah....call....aku xkn angkat...nak tarik ke ape ke..nty mkn teranjang la jawpnye....

    BalasPadam
  25. korang tak payah nak maki staff aeon.. mereka tak bersalah.. cuma nak jalankan tugas mereka.. korang tak bayar.. mereka call laa.. kalau tak call, boss dorang tak bagi gaji...

    yang dah terlanjur hutang dengan aeon ni.. hutang janganlah sangkut.. dah tu sblm sign agreement takde baca ker... atau tak faham english?? kesiannya.. kitorang dah loan kat aeon nak hampir 10thn.. takde masalah pon.. bayar tepat masa.. bayar lebih.. dapat diskaun.. tpt lain ada??? takde kan....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau kau x ada masalah tu bersyukurlah.. sebab aku yakin mana ada masalah nie bukannya x mau bayar, tp mungkin ada kesulitan pada masa2 berkenaan, jangan pk kau x ada masalah dan boleh perli pada yg bermasalah.. langit x selalunya cerah... hidup umpama roda... dan jangan nak bongkak sangat.... dah loan 10 ye... bermakna kau dah 10 tahunlah amalkan riba....

      Padam
    2. boleh sy tau, kat mana nak buat loan tampa ada riba?

      Padam
    3. bank mak bapak ko...

      Padam
    4. main kutu dengan makcik senah jela dik.byr lmbt pun xpe.xnak byr pun xpe.timbal balik jew..kan cik senah?

      Padam
    5. aku pernah gk buat loan dgn aeon nih..setahu aku mn2 ko pinjam pun kalo da jnji nk byr tarikh sekian diorg akn memekak.. walaupun pnjm dgn kwn.. betul x? jd sblum pnjm pk la dulu ko pnjm tu utk beli bnda penting ke.. wajib ke.. atau sekadar nk menunjuk..hujung2ny pk la sendiri.. jgn terlalu taksub dgn cash y korg ade bila br luas loan tu..

      Padam
    6. Tak payah nak brlagak sgt la...mungkin skarang ko takde masalah...bila ada masalah nanti baru ko tau..pukimak ke tak aeon nie..

      Padam
  26. Salam,

    Sy da 2 kali berurusan dgn aeon credit ni, first buat personal loan 2.8k, byr 135x30 bln.. auto-debit setiap 2hb,takde pon masalah macam yg saya baca kt komen2 tu.. da abes byr da pon..

    2nd sy beli alat utk excersize, byr 98x12 bln.. bln ni last byr, pastu setel.. pon alhamdulillah takde ape2 buruk yg berlaku.. mungkin sbb gaji masuk awal so tiap2 2hb dia autodebit so saya tak la kene cas extra tu sume..

    ye mmg kite sume tau aeon crdit pnye interest sgt tinggi, tp nak buat cmne kn, aeon credit je la yg senang nk lulus.. kalo buat loan kt bank, stakat kerja swasta mmg susah le..

    just my 2cents,
    as long kite bayar tepat pada masa nye, saya rasa takde masalah..
    patutnye sebelum sign agreement baca betol2, takut menyesal dikemudian hari..

    kalo rasa taknak, better jgn amek..
    peace!

    BalasPadam
    Balasan
    1. sy pun de wt urusan dgn aeon kredit ni.tiap2 bln mmg maintain bayo.siap bayo lebih tau.tp dy still cll byk kali jz nk igtkan kita tarikh bayaran.. klu la sy ni jenis y customer xikot syarat y diberikan,bleh r sy terima,ni mengganggu privasi customer,cll xtentu waktu.lepas tu de plak y nk meninggi suara dgn customer..

      Padam
    2. Ko penah check detail statement ker CAan...ada perasan tak?

      Padam
  27. bulan ini sy tak dapat bayar, sebab ada masalah. kol banyak kali. bila tak angkt kol org yg jd reference. pastu kita jujur ckp dgn dia xdpt byr, dia suh pinjam kat org lain byr kat dia. janji kol 12 esok nak kol balik. sebelum pukul 11.00 dah kol. stress.

    BalasPadam
    Balasan
    1. AKU PERNAH KENA MCM NI...HUHUU.....LAYAN JER DIA ORANG CALL TU..BUKAN KITA YANG BAYAR...TAK PUN ANG BUAT2 BORAK PASAL LAIN...HAHAHAHAHAHA

      Padam
  28. sy nk tnye kite diberi option utk byar melalui bank transfer or pegy kaunter kan ? betulkan kalau sy salah ye

    BalasPadam
  29. hari nie hari yang bersejarah, aku dah habis bayar hutang aku dgn diaorang nie... bt pinjaman 2001 x pernah bayar sampai hari nie... last hari nie aku bayar smua sbb aku dah puas dah maki hamun budak2 yg kerja dalam sykt nie... hahahaha pinjam nie pun saja cari masalah hilang boring x ada orang call aku....

    BalasPadam
    Balasan
    1. padahal xleh buat loan lain~~.jadi penjamin pun xboleh kan~~~arborgg

      Padam
  30. Hutang perlu dibayar dengan jumlah yg telah dihutang dan perlu dibayar mengikut perjanjian yg telah dipersetujui oleh dua belah pihak. Interest ni da masuk riba... hik hik hik... jgn hutang la dgn jalan ni hehe

    BalasPadam
  31. saya pun pengguna aeon credit. Gaji saya between 3 - 5hb setiap bulan. Due date 2hb. Saya bayar dkt kaunter 5hb tp tak penah kena extra caj pun. Actually bila bayar dkt kaunter walaupun lewat, dia cpt clear dlm akaun kita. Masa sign agreement mmg dh sign kena buat auto debit. Pekerja Aeon pun ada bgtau kalau bayr kat kaunter kena kosongkan akaun bank.

    BalasPadam
  32. Kalau tak nak kena denda jgn la bayar lambat atau bayar kurang, masa sign agreement tak erti nak baca? Bila kena denda baru nak salahkan org. Salah siapa? Salah sendiri la bodoh.
    Beli barang tak nak berhutang bayar la cash, kalau tak mampu jgnla beli. Sudah sign agreement, barang sudah dapat time org suruh bayar ko org bising bising buat apa?

    BalasPadam
    Balasan
    1. sebab bapak ko mcm pukimak..jdi laaaa mcm tu babiii..bila lambat bayar,staf aeon call mcm xde adab.cakap main sedap mulut je..sama la mcm yg ko cakap ni..msti mak bapak ko pn mcm ko gak knnn..bodoh nk mampos..kecik2 xnk mati..hahaha

      Padam
    2. Ko tak payah budget bagus la..bila ko terduduk baru tau time tu eaon babi nie sebok cr ko...bodoh ko ingat org suka2 ke nak berutang.org kaya pun berhutang la bodoh...

      Padam
  33. mmg mcm sial...aku bayar full setlement kat eaon ni...die suruh byr semua termasok interest skali..nanti die akan refund balik...aku pon bayar la semua...die janji nak refund dalam mase 14 hari...pukimak die da nak sebulan lebih baru nak refund balik kat aku...bodo..tu pon da makan maki gn aku banya kali baru nak refund..time kite lambat bayar call2 mcm bgg....ni hamek ko!! aku call ko maki2 balik sbb lambat byr duit aku...

    BalasPadam
  34. sy pun sangat menyesal amik dengan aeon.. dulu sy buat sebab amik perabot tak sangka jumlah perabot tu 2000 tapi jumlah yg sy bayar kat aeon tu 4000.. sebulan lepas sy bayar first installment, tiba-tiba datang kad kredit.. sy pun guna nya.. tak sangka, bila kita lambat bayar sikit, diorg cal hari2.. tensionnya.. sampai kita bayar.. aduhh.. sgt2 tak patut..

    BalasPadam
    Balasan
    1. cik nuresya jgn la nmpak sgt rendah tahap pelajarannye.
      jumlah byr dah tentu la campur untung aeon,DAN dah tentu awk ambik tempoh 60 bulan byr balik,sbb tu la jumlah bayr double.kalo mampu ambik 2@3 thn je.pastu sangkut byr sebulan ari2 org aeon kol.hahaha.

      Padam
  35. cukupcukup laa buat dosa curi duit org..cari lee keje yg halal..

    BalasPadam
  36. ramai eh staff Aeon msk page ni.. hihihi.. nmpk sgt walaupun pki nama anomymous. =P

    korang kerja collection ni.. pls laa.. xyah nak ugut2 org.. jgn nak maki2 org.. mmg kerja korang kn col customer.. tapi klu korang ckp baik2 customer ok jer.. tapi klu dah kerja maki2.. gaji korang pun xberkat..

    BalasPadam
  37. We can also replace are table lamps with that one as it looking good and
    increases the grace of room also. There are numerous alternatives of mild fixtures to pick out and all of them come
    with trendy and decorative styles. We can mix-and-match one brand to
    another to create a look no one else goes as far to offer.


    My site; flush mount ceiling fans with lights and remote

    BalasPadam
  38. time nak pinjam, semua boleh. pastu skg mengadu. apa cerita? aku amik loan tkde hal pun. relax je, tkde nk call marah2. korang buat slack mmg kena ah. igt bank nak tolong ke? pikir skit la. ni la perangai org melayu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan salahkan perangai org Melayu plak... Perangai macam ko yg tak aware hak pelanggan ..

      Padam
    2. Tu la banggang aeon n

      Padam
    3. Staff eaon la tu...perangai mcm bagus...terduduk baru tau...

      Padam
    4. aeon ni mmg bodoh

      Padam
  39. lexx lexxxx..jgn kalutt broo...

    BalasPadam
  40. Salam,

    So far untuk card credit aku tengok AEON lebih transparent kalau banding dengan credit card CIMB. limit CIMB aku 11k and AEON 10k, tapi yang peliknya credit available tuk CIMB aku memang tak sampai 11k pun walaupun tak guna tuk beberapa bulan tapi AEON akan stay 10k selagi tak guna. aku call CIMB, die kata itu normal pulak. sekarang tengah process nak apply credit card BSN sebab benefit die paling cantik aku survey and tutup CIMB. AEON aku simpan tuk beli barang and kumpul point, last ye dapat la voucher RM300 sebab point dah banyak.
    -yang penting belajar faham "Statement Date"(SD) dan "Due Date" (DD), kalau nak zero interest guna dan bayar antara SD and DD.

    Tuk loan plak, yang kerja Goverment jangan pandai2 plak apply AEON! Tuk yang kerja Private sector plak AEON adalah peluang tuk dapatkan pinjaman cara cepat bergantung pada kemampuan tuk bayar balik. Niat tuk bayar balik mesti ada, nanti makan diri pulak kalau niat tak baik...

    tq

    BalasPadam
    Balasan
    1. Credit Card Aeon memang takde masalah.. sebab dia tidak terikat dgn Bank Negara.. Lesen dikeluarkan oleh KPKT..

      Yang jadi masalah nyer.. pada pinjaman beli brg.. Stsment tak dihantar setiap bulan..( yg nie ko cek dgn KPKT ada tak syarat nie..Aeon dah langgar syarat) Lepas tuh cube lihat caj lewat jika autodebit pada permulaan pinjaman tak dpt dijalankan... banyak caj nyer.. boleh dicaj perday lagi... tak caya? cuba laa..

      Padam
  41. mmg bodoh Aeon ni.. arini dah kali ke 34 kali aku call sejak bulan 2 lepas.. duit clain insurant aku still xdpt.. padahal.. pihak insurant dah serahkan chek pada Aeon.. & DIJANJIKAN 14 ARI BEKEJE..akan tetapi skg.. dah 2 bulan lebih.. bile call .. x angkatt..bile dtg HQ.. macam2 alasan.. belom dpt cashkn lagi.. sbb dlm proses.. come on! la.. xkn nak amik mase setahun.. kot.. pastu bile ditanya.. bile kes ni leh satel dgn cpt.. mingu dpn2... skg dah 3 kali minggu dpn.. aku akan bwk kes ni ke mahkamah. dgn orang2 costomer servis skali aku nk saman.. sbb bahasa yang kurang ajar..

    BalasPadam
    Balasan
    1. walaupun duit yang aku mntak claim tu x byk.. tp that IS stiLL my money!..

      Padam
    2. Saya setuju tindakan awak,,, buat laporan sekali ke KPKT (Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan)

      Padam
    3. Diaorg memang mcm tu...time nak duit menyalak mcm anjing...time nak kene bayar duit org tau diam...mcm haram

      Padam
  42. so far aku tada lak masalah... masa amek loan motor ngn aeon mmg dh tau bulan2 kena bayar berapa...so dlm akaun mmg standby duit utk bayar... tiap2 2hb dorang akan tolak duit dr akaun... janji dlm akaun ada duit... if korang ada problem lain.. seelok2nya settlekan hutang2 kereta rumah motor dulu... yg problem lain leh ikhtiar cari.. janji hutang settle... tada la pening kepala... pandai hutang pandai la bayar... usaha cari duit part time ke apa... jgn asyik nk mengeluh...

    BalasPadam
  43. ehm2.... sabo pd pengguna ini. Saya pun guna jgak, jgn salahkan BANK ni.... mmg itu policy dia guna. Pakai kad kredit kene bijak. Saya guna kad kredit utk pakai di overseas. x de masalah, sbb pakai kredit kad, ia minta kita bayar ikut tukaran semasa, kalau kat money changer, x berbaloi sbb harga sell dia mahal sikitla. Nasihat saya, planning pembayaran awal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. pandai hutang pandai lah bayar memang takder masalah punya....mana2 kita hutang pun ada interest...kalau takut sangat interest pinjamlah ngan mak bapak korang...compom takder interest cuma kena halau keluar rumah jer kalau tak bayar....korang dah sign agreement tuk buat payment setiap bulan so takder alasan lah nak lari dari payment walauapapun prob kita..coz dorang pun nak cari mkn.. kalau korang tak bayar nanti apa pekerja dorang nak makan???? pikirlah secara mendalam.....

      Padam
    2. Betul tu..tp langit tak sentiasa cerah kan..kadang ada masalah tul tak..so jgn la ingat kita nie bodoh sgt tak tau pasal hukum hakam org berhutang...

      Padam
  44. Cilaka punya eaon, baru delay 1 bulan,n ingt mmg nk settle kn, selamba bapak die je auto debit Akaun org, naseb baik dlm akaun duit sndri, buatnya duit kwn bg suh bli brg, naya ja kita kna gnti balik!!

    BalasPadam
  45. Sabaq byk....aku nasihatkan semua yg ada di sini tabah hadapi dugaan hidup..aku akui ape yg korang rase..aku bersimpati tetapi aku rase setiap ape yg kite lalui ada hikmahnyer...aku pon berhutang dgn aeon.Dan aku pon berhutang dgn ceti...aku rase dugaan aku lagi berat....tp cume satu je aku pesan..bayarlah hutang mengikut jadual....insyaallah org takkan ganggu kite.kemane kite pergi pon kite xkan di ganggu...ape pon aku doakan korg sume selamat dunia akhirat...kepada staff aeon...berbuat baiklah kepada customer Dan berbudi bahasa itu amalan yg Sgt mulia.......

    BalasPadam
  46. Sabaq byk....aku nasihatkan semua yg ada di sini tabah hadapi dugaan hidup..aku akui ape yg korang rase..aku bersimpati tetapi aku rase setiap ape yg kite lalui ada hikmahnyer...aku pon berhutang dgn aeon.Dan aku pon berhutang dgn ceti...aku rase dugaan aku lagi berat....tp cume satu je aku pesan..bayarlah hutang mengikut jadual....insyaallah org takkan ganggu kite.kemane kite pergi pon kite xkan di ganggu...ape pon aku doakan korg sume selamat dunia akhirat...kepada staff aeon...berbuat baiklah kepada customer Dan berbudi bahasa itu amalan yg Sgt mulia.......

    BalasPadam
  47. sy ad sign form utk memohon beli brg dr aeon cdt..klu lulus aeon da bole autodebit ke?

    BalasPadam
  48. The unibody looks amazing and the rigid aluminum body is better than any we have seen.
    The world of telephone communication have improved a lot in so many years that it has become
    difficult to choose the right kind of system.
    There are several notebook reviews which give you information
    about latest laptops launched in the market.


    my web blog - mac air

    BalasPadam
  49. In addition, Po - P (Picture over Picture) function allows CCTV monitor to display video from alarm channel without leaving the viewing mode of the current image.
    The Chromebook is also sleeker and includes a more vibrant screen.
    If the system is just in sleep mode then the resume
    time is instant.

    Here is my page: samsung chromebook

    BalasPadam
  50. Typically the t100577 nest learning thermostat can be described as modern newer sorts of thermostat.

    This removes mold, dirt, fungi or other debris from
    entering the home. Look for bargains, when buying expensive things that you
    need.

    BalasPadam
  51. Super AMOLED Plus is significant enhancement from Super AMOLED (the initial generation of Galaxy S).

    Most of the Android smart phones come with their own customized ring tones
    which can be set as ring tones and other tones but now in this article lets learn about something with which you can set the customized Alarm Ring tones to android devices very easily.
    However, it does not really have to be that way anymore.



    My web site; samsung galaxy note 10.1

    BalasPadam
  52. aq dh try wt psnal loan ng rhb ng cimb..2 2 rject..ing nk try ng aeon plak..tlg sppot adk nk kwen r..adoi...

    BalasPadam
  53. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  54. Klu blacklist boleh mohon tak

    BalasPadam
  55. love may, blacklist dgn bank negara mmg xboleh buat loan pape dgn aeon rasenya.. nak lg yakin, call aeon..

    BalasPadam
  56. Aku dapap setel hutang moto yg hilang hasil dari hutang ngn aeon,pon sebab bro yg dtg kutip tu leh tolong,die kate jgn angkat call opis,bile nk byr cal die jek n bayar jumlah yg di janjikan jek,cas2 tk pyh byr...tq abg aeon tu...mmg baik..

    BalasPadam
  57. boleh tanya kalau nak buat pimjaman kena pakai bank mana satu?

    BalasPadam
  58. sya ni blum pernah buat pimjaman aeon..sy nak tanya kalau nak pimjan atau nak loan brg kt aeon kena pakai bank yg mana satu?

    BalasPadam
  59. It's a pity you don't haѵe a dοnatе button!
    I'd without a doubt donate to this brilliant blog! I guess for now i'll ѕettle for booκ-marking and adding уour RSS feed to
    my Gοoglе account. I look fοrward to neω
    uрdates and will talk abоut thiѕ website wіth
    my Faceboοk group. Talk soon!

    Ηere іs mу pagе - meuble de salle de bain

    BalasPadam
  60. Hey! Ѕomеone іn my Mysρace grouр shaгed thiѕ ѕite wіth us ѕo I cаmе to check it out.
    I'm definitely loving the information. I'm book-markіng anԁ will be twеeting this to my followers!
    Τеrгifіс blоg and tеrrific design and ѕtyle.


    Stοp by my ρage: disque ssd

    BalasPadam
  61. Suppose you created a group called Pals that included your best friends.

    When the Blu-ray is loaded to Blu-ray Ripper, you can select subtitles
    and audio track (English, French, German, Spanish) for each
    chapter. For example, last year the media industry executives said Apple has been considering whether to launch subscription television services.


    Stop by my weblog :: apple tv

    BalasPadam
  62. Now you can Select Wipe Data or Factory Reset by pressing the Volume buttons to go up or down and the Home button to
    select options. When it comes to connectivity, the T-Mobile G1 packs a real punch.
    It can keep you well organized because it serves as a personal computer with electronic diaries, personal organizers, automatic
    reminders, and contact lists.

    Also visit my blog post: samsung galaxy s4

    BalasPadam
  63. Thanks for sharing your info. I really appreciate your
    efforts and I am waiting for your next post thanks once again.


    Feel free to surf to my website Rolland Garros

    BalasPadam
  64. The manufacturer claims if this can improve text entry speeds by 30%.

    1 feels excellent within the hand not like the Motorola Xoom and the Acer Iconia A500.
    1 is also known as Tab 750 and expected to be priced
    at Rs.

    Look into my weblog - samsung galaxy tab 2

    BalasPadam
  65. Tablets are like the Titanic; it should never be your primary device, unless checking email, watching You -
    Tube videos, and stalking people on Facebook is what your life
    consists of. If you little bit understand technologies,
    you can easily root your Black - Berry. These efforts are incredibly
    obvious when it comes to the Playbook's strengths as a traveling device.

    my web-site - blackberry playbook

    BalasPadam
  66. I visit every day a few web pages and sites to read posts, but
    this blog presents feature based content.

    my website :: maquillage

    BalasPadam
  67. setiap 25hb,aeon akan kol mintak saya bayar..this month dorang x kol..dah setel kot. ka gane??ka dorang dah menyampah nak kol?aeon area sini ok,xmaki customer tp juz mengingatkan yang terlupa..nak cek gna internet camna cara?boleh tolong x?

    BalasPadam
  68. Very quickly this web site will be famous amid all blog users, due to it's pleasant content

    Feel free to visit my web blog; voyance par téléphone

    BalasPadam
  69. aku rasa aku ader hutang g kot ngan aeon credit....tp smpai skrg dorang x call....mungkin dah habis kot.....hihihi selamat....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baik cek bro.. aku nyer hutang ada RM3.80... tak call. tak hantar staement... skrg dah rm200 bro... baik cek yer

      Padam
    2. Betul bek ko g cheak aku yg x penah sign ngan aeon pun leh ada 2240 babi sial

      Padam
  70. Dеfinitely believe that ωhich уou sаiԁ.
    Your faѵorіte reason appeared to be οn the
    net thе sіmplest thing to be awаге of.
    I sаy to уоu, Ӏ definitely gеt
    irkеԁ while рeoρle consіder worгieѕ that they juѕt ԁo
    nοt know about. You mаnageԁ tо hit the nail upon the
    top and definеd out the whole thing withοut having ѕidе-effeсtѕ ,
    pеοрle could tаke a ѕignal.
    Will likеly bе baсk to get mοre.

    Тhanks

    Lοok аt my wеb-site - devis fenetres

    BalasPadam
  71. Very energetic article, I loved that bit. Will there be a part 2?



    Also visit my site - Voyance Gratuite

    BalasPadam
  72. Ad utag byor je la..snag cte

    BalasPadam
  73. Dah pnjam byar jela

    BalasPadam
  74. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  75. benda ni simple je.. dah pandai pinjam pandai la bayar. bersyukur aeon kredit bagi korang duit. kalau tak, merana korang nak cari duit. diorang dah bagi tugas korang bayar jela. tulah manusia. tak reti bersyukur. bila dah dapat merungut x habis2..

    BalasPadam
  76. Loan kata dah approve for application tru call.tp bg sikit je.. x berbaloi... I x gi lg sign agreement pon sbb x agree ngan amount yg diberi... cam ner nak suh cancel application tuh ek?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  77. Salam, semua.

    Untuk pengetahuan sahabat sekalian.. Aeon di beri lesen oleh KPKT (Kementerian Perumahan dan kerajaan Tempatan)... Ingat nyer.. bukan di bawah Bank Negara

    Apa kata kita semua buat aduan di bahagaian Pinjam Wang.. supaya ada tindakan yg akan diambil oleh kementerian..Lagi banyak yg mengadu lagi bagus...

    Kemudian buatkan page di facebook supaya mereka yg mempunyai masalah boleh mengadu di page facebook tersebut..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh terangkan dengan lebih lanjut apakah perbezaan diantara 'Pemberi Pinjaman' di bawah KPKT dan juga di bawah Bank Negara??

      Maknanya sesiapa yang ada 'blacklist' atau record dengan 'CCRIS-Bank Negara' boleh diluluskan di bawah pemberi pinjaman yang berlesen di bawah KPKT ker??As I can see a lot of 'ah long' also claim to be 'pemberi pinjaman berlesen'....the question is WHO give them this license??Is it KPKT??

      This could be a good info for consumer due to I think lot of us here probably don't know regarding the system/criteria from this 2 'pemberi lesen' in Malaysia

      Padam
    2. fakta mana yg ko dpt ni?? xpenah plak aku tngok jabatan audit dr KPKT yg dtg aeon wt audit..semua Bank Negara..memandai je ko

      Padam
  78. Bangang. xda duit jangan beli barang bayar bulanan. Jangan sedap nak mengata. Bijak berfikir untuk sendiri lain kali. dumbass

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko ni mesti kerja AEON lahanat tu kan.. Jgn ckp la ko xde beli brg ansur bulanan...

      Padam
    2. org miskin n melayu mundur xsedar diri je..beli brg berhutang...dah taw xmampu.g depan cermin..ni tak..hutang selagi mau..asalkan bergaya..cett!!

      Padam
  79. next time sesiapa yang nak pinjam make sure buat kira-kira...boleh bayar x bulanan tu....kalau boleh bayar tapi lepas bayar duit dah x de...itu consider x mampu bayar...so jgn buat loan.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mulut ko bukan main...memang la skarang.nie ko keje senang lenang..mana la tau bulan dpn dgn mulut ko yg budget2 nie tiba2 kene berenti...haaa baru padan muka ko...confident hidup setiasa senang ya...ingat hidup nie.mcm roda...

      Padam
    2. Yg keje aeon 2 jumpa kat. Luar siap ko eh.. Mulut cm. Puki..

      Padam
    3. Mulut ko baik sgt ke?

      Padam
  80. Cara nak selamat..gaji masuk..pi tekan siap2..cara yang pertama
    cara yang kedua lak...buat akaun baru dan hapuskan akaun yang lama dengan syarat bila bank tipon jangan lak pi angkat...pastu bila kalu dah terangkat msti depa akan mintak nombor akaun kita.... Gua dah kena beb... Aeon credit..lu nak denda..lu blh denda.. Tapi duit lu blh mimpi la nak dapat!!!!

    BalasPadam

  81. sy nk bt pinjaman 3k utk pnjmn pribdi tpi gaji 900 je keje swasta. da kompem msuk bln nie da bln ke-4. bleh ke admin? bleh bgi cdgn bank mne leh luluskn dgn gji 900 ni atau trpkse kne bt aeon krdit? sy agk trdesak skrg nie duit prlu sgt2.. ble sy bce komen2 kt snie agk ssh ati jgk nk bt pnjmn aeon krdit. n btw sy x pnh bt pnjmn lngsung dgn mne2 pihak. harap bntu sy.

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhu..x berani nak kata..cuba dulu kot..aeon pun bukan senang sgt nak lulus..good luck!

      Padam
    2. nak tanya law kita nk wat peraonal loan pihakbeon akan tepon pejabat x.sama ada depa skn tnya staff sekian2 masih kerja situ ataw x....

      Padam
  82. Aku bru je buat permohonan aeon aku dh tdesak sngt jd tpaksa la , aku aply 5k tp yg approve 2k je ase cm xleh bla arr Agreement x sign lg , ase cm dorg ni nk mkn sikit2 je .. --:

    BalasPadam
  83. Saya pun mangsa AEON nie. What is worse, saya tak pinjam dari AEON pun tapi hp number saya telah digunakan sebagai reference oleh peminjam AEON. Saya tak sure if org yg pinjam tu mmg sengaja bagi nombor palsu or due to error daripada merchant. Tapi berkali saya explain & minta dorang siasat tapi nothing has been done. Dorang kata system auto, if tak dapat call peminjam, then akan auto dial reference number. Dorang kata nak delete tak boleh..only authorized person aje yang bole buat tapi bila Tanya siapa yg authorized, depa taknak bagitau. Siap cakap suruh ignore je call tu tapi problemnya, dorang call guna "private number" mana nak tahu sapa yg call. So saya terpaksa tahan harrasement dari sorang berkali2 dlm sehari. Bila saya angkat, saya cakap "ini Aeon credit yea" depa terus hang up. No manners betul. Dulu, call pakai private number but now dah call pakai fixed line pulak tapi lagi teruk, kita angkat..dia diam je. Bila call balik, depa tak angkat pulak. Saya minta sapa2 yg keje kat Aeon yg baca message saya nie, harap dapat buat sesuatu. Jgn biar org lain yg takde kene mengena jadi mangsa.

    BalasPadam
  84. Saya dah setahun sebulan + guna aeon credit utk loan superbike, so far selama setahun lebih ni, bayaran sebulan pun tak pernah miss, dan bayar bukan guna auto debit, pakai third party online transfer. Memang tak ada masalah so far dgn aeon. Ok saja. Rasanya derang cuma akan kacau kalau lambat bayar atau tak bayar saja. Standardla kalau meminjam ni kan.

    BalasPadam
  85. baru pk nak apply..tp takut pulak dgr mcm2

    BalasPadam
  86. aku rasa....ikot cantik bayaran sebelum 2hb tu xjd masalah....ak baru je apply 5k..xtau la lps ke x.... ak siap tanye..dia akan tolak 2hb dr acc plg lmbt byr 8hb xsilap...kalau lps dr tu dia akan kene kan charge rm18..bg ak la kan...kalau cantik bayaran tiap2 bulan xkan ade nye dia nak kaco...

    BalasPadam
  87. menabunglah sket2 lama2 jd bukit.....

    BalasPadam
  88. wahhh....nak buat ke tak nak ni?aku cadang nak beli henpon bagi hadiah kat bini...ada yang kata ok, ada yang kata tak ok...cmne ni?mana yang lebih untung?beli pakai kad kredit atau guna aeon ni...staff aeon & staff kad kredit tolong jawab....

    BalasPadam
  89. aq pn tkena gak,tp aq wt cre aq senang jek,korang g bank bagitau yang nk close account nk buka yang baru,so aeon xleh auto debit,tp kne byr cash r at kaunter aeon...downg pn xdpt r suke2 nk caj korang ssuka aty...biar ssh sikit yg penting aeon lahanat tu tak dapat wat potongn dlm account ssuka aty downg...

    BalasPadam
  90. Assalamuailakum...Aku ada buat loan Aeon dan di bank-bank lain.. tapi penyelesaiannya satu jer.. kene buat sebelum.. pasti takder yang akan kol.. dan sbg kakitangan kerajaan kene fikir bijak.. prepare duit dalam akaun untuk potongan setiap 2hb.. so far takder masalah.. ikutlah petua aku nie.. pasti korang berjaya

    BalasPadam
  91. Assalamuailakum...Aku ada buat loan Aeon dan di bank-bank lain.. tapi penyelesaiannya satu jer.. kene buat sebelum.. pasti takder yang akan kol.. dan sbg kakitangan kerajaan kene fikir bijak.. prepare duit dalam akaun untuk potongan setiap 2hb.. so far takder masalah.. ikutlah petua aku nie.. pasti korang berjaya

    BalasPadam
  92. Assalamuailakum...Aku ada buat loan Aeon dan di bank-bank lain.. tapi penyelesaiannya satu jer.. kene buat sebelum.. pasti takder yang akan kol.. dan sbg kakitangan kerajaan kene fikir bijak.. prepare duit dalam akaun untuk potongan setiap 2hb.. so far takder masalah.. ikutlah petua aku nie.. pasti korang berjaya

    BalasPadam
  93. br semalam g bli mtor.. xtw la leh lulus ke x.. tp dak uruskan hal ak tu pena kj kt aeon.. tp da benti then ak lak xd la tny sbb pe.. mgkn sbb nie gk ny... byk mkn riba.. hmm.. xnk berhutng sbna ny tp terdesak nk gune mtr.. 206x48bln... giler babi aeon mkn dwet ak tp da terpkse.. nk bli cash mmg xla kn..huhu..

    BalasPadam
  94. aku baru ja dapat tawaran kerja kat eon ni... agak2 nak terima ka tak ek?
    memandangkan aku terdesak sgt utk dapatkan kerja sbb dah kawen.

    Bg pendapat sikit...

    BalasPadam
  95. Keje aje la...yg penting niat kite baik...semoga rezeki diberkati..

    BalasPadam
  96. Terima Kasih Kerana memberi Pendapat.

    BalasPadam
  97. Mohon pencerahan - bln lepas ( november 2023 ) adalah bln pertama aku byr hutang dgn aeon.masa sign agreement aku ada sertakan sekali akaun bank untuk auto debit,memandangkn gaji aku sebelum 30 hb,aku takda masalah utk byr..aku ambil laptop asus model terkini,byrn rm239 setahun,ok..yg jadi persoalan,pada 26hb,pihak aeon ada cl yg mgatakan aku kene byr manual disebabkn baru 1st month payment.aku pun think positive n beratur panjang kt kaunter pada 2hb dan settlekn paymaent manual..TETAPI,pada 3hb aku dapati ada auto debit rm239 dari pihak aeon..what the fuck..ckp byr manual,lepas dah byr kene auto debit lg..2 kali byr..takpe2,resit pembayaran aku simpan..aku nk tgk bln ni aeon buat auto debit atau x,kalau dia potong aku akan pergi tribunal pengguna buat report..ye dark?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pembetulan november 2013..jangan bahan pulak :-)

      Padam
    2. lebih elok jgn dibayar secara manual kalu confirm buat auto debit..
      sbb bende da ade dlm system..diorg akan tarik gak..
      kalu da buat manual..kosongkan acc..it's better..
      byk kali saya da terkene..kalu x dia amik bulanan punye duit..
      die amik interest..
      aeon jer yg sgt2 pelik leh amik amaun interest..
      mcm diorg yg control tarik duit kite bukan system dari bank..
      kalu ikutkan kontrak hanye bulanan punye amaun jer kan..
      pinjaman lain x pernah pun ade cmni..

      Padam
  98. kredit kad limit brapa aeon boleh bg kalau basics gaji rm3120??

    BalasPadam
  99. kazen sy pkai payslip sy tuk bli tv..then,die sngkut dgn aeon dah dkat 2tahun..sbb die xkje..jd,sy jd mngse...tpkse tuka no fon tuk lari dr aeon nih..tp,sy nk tnye..bole ke sy lpas g oversea??

    BalasPadam
  100. Aku pon ade terkena,ade skali tu aku x dpt byar sbln,pastu dia tpon desak2...then aku byar la gak pi jam duit member2,aku siap da byar dgn dia nyer denda siap interest n ntah ape2 lg,tp yg cam sial nyer ley plak diowang autodebit lagi rm70++ dlm akaun aku,mmg kimak sial aeon ni..aku tau aku silap sbb da lwt,tp akunda byar da denda,cukup la tu kan,kat mana la agaknyer kita penguna teraniaya ni nak mengadu, ni la masalahnyer kan bila cukai da tinggi dlm malaysia ni..nak taknak terpaksa berutang dgn along yg nama nyer aeon.

    BalasPadam
  101. Kalo byr lbih stiap bulan pun sama mcm byr interest tuk tempoh yg d janjikan.. cth bulan2 150 (trmasuk interest) slama stahun tp kte byr 200. Total smua skali sama je cm 150x12 walau byr 200. Tempoh bayar je kurg.

    BalasPadam
  102. Aku amik aeon credit untuk kereta & personal loan.. so far, memang takde problem.. n diorang tak penah kacau hidup aku.. tapi bulan ni aku betul2 sengkek.. aku tak tau camne diorang akan layan.. tapi hari tu diorang kata kalo lewat 7 hari masih takde interest.. huhu

    BalasPadam
  103. Sya cuma ref je tp jd mgsa aeon. Aeon paksa byr htang bg phak pminjam. Magrib pun kol. Skg aeon da pndai guna hp no. Mmg celaka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau reference jr x payah layan lebih2, reference bukan guarantor.

      Padam
  104. Siap kta nama sya pun blacklst sbb sya jugak guarento. Bla msa lak payslip n sya sign agreement. Ada sapa pernah kena. Mana yg keja aeon 2 jwb ye

    BalasPadam
  105. aku pon ade terkena gak ngan aeon, tpi nasib baik rumah aku dah beli, kete aku dah beli .. then terakhir baru pnjam aeon.. so kalau black list ke ape ke takley pnjam bnk lagi ke kira aku dah selamat dah.. dah 3 bulan aku tunggak aeon, doirang call ofis,, call refference aku kata nk hantar saman, nk itu nk ini,, tapi aku buat bdo je... tak penah lak aku tahu tak bya loan kena saman?? haha kelekar la aeon nie.. nk gertak cam hape je.. bagi sesiapa nk loan aeon ni better takyah lah.. along nie...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ah long yang berlesen dan dilindungi kerajaan...

      Padam
    2. Dah hutang tu bayar jela, nama pun hutang, lambat laun kena bayar, riba tu tak payah cerita, beli keta ngan rumah pun ada interest, takkan beli cash kot.

      Padam
  106. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  107. br plan nk pinjam ngn aeon.. bila da bc x jd la nk wt.. trok jgk aeon ni.. ngalah kn along..

    BalasPadam
    Balasan
    1. waa mcm2 citer pasal aeon.. mmg kadang2 tak logik gak aeon ni.. mmg la org berhutang .. rasa2nya semua org berhutang kot.. tipu laa kalo tak der hutang .. tapi cara ckp tu beradab sopan la bukan duit ko pun kan.. hehehhe opss atau terlupa setiap kali staff aeon call kutip hutang dia dapat komisyen kut.. that y la.. jgn la hutang ngan aeon ni.. customer service dia mmg tak bagus.. dan cara dia mengendalikan permohonan pun tak profesioanal.. staf2 aeon tepuk dada tanya selera yer...

      Padam
  108. aku pun baru plan nk pinjam dgn Aeon I cash...nmpknye kene blacklist la company mcm ni..dgn HQ Aeon sendiri punye post kt sini kurang ajar...so alhamdulillah sempat bace blog ni.

    BalasPadam
  109. rojak sangat sampai aku nak baca pun xfaham....

    BalasPadam
  110. Manusia bodoh,jangan kuar statment bodoh...

    BalasPadam
  111. Manusia bodoh,jangan kuar statment bodoh...

    BalasPadam
  112. Stetment...boleh bagi...tp masuk gaji hujung bulan..terus ambik abis.pindah ke akaun lain...supaya diorg tak leh potong..pas tu diorg akan coll suruh bayar kes...dpt minta belance walau 1 sen.kene kte mintak...cam tu cara sy buat kt diorg..ade pun duit..diorg masih tak dpt potong duit dlm akaun sy..sbab sing sy dekat oerjanjian dgn diorg tak same dlm buku akaun sy tu...bank x kan terima kalau sing tak sama..sy selalu guna cash..cara manual...sy suruh diorg g tempat kerja g ambik...baya cun2 punye.cthnye.rm69.sy bayar rm69 tu lah...sy cakap.....tak boleh mintak lebih dri tu..pas tu sy cakap...janji sy ikut peraturan yg d janji kan..byar sebulan rm69.00.tetap rm69.00 ringgit jugak...kalaw diorg mintak rm70.00.sy lagi akan mintak cash rm18.inters kat diorg...ade ku kesah.....sbab dlm perjanjian rm69.00 sebulan..ade ku kesah....hohoho....iorg nak potong dlm akaun tak boleh dah..sing sy ade banyak...tp selalunya sy ambik abis lah duit gaji sy..biar dlm akaun tggl rm10.kalau diorg dpt ambil rm10 kekal tu.ambik..hahahaha

    BalasPadam
  113. Cba pnjam kt ahlong.pndai hutng pndai byar ma.

    BalasPadam
  114. ko ngan laki ko sama jer bodoh.tak baca fine print.dasar sengkek ar loan kat aeon credit.

    BalasPadam
  115. Sy pn heran dgn aeon crdt ni.date last byar adalah stiap 2hb kn..tp 26hb sblm msok bulan bru dh tnye ble nk byar utk buln april.aritu 26hb mac sbok dh call tnye ble nk wt pmbyaran.agk2 la bulan april pn blm msok lg..phuihh..dari kl tu yg call..pdahal akaun aku xde tggak pn..

    BalasPadam
  116. ramai toi melayu bongkak n bodoh dlm comment ni..dah taw berhutang baya la woii..xmalu ke..salah sendiri,tunding jari kt org lain..nk pakai henpon canggih..tp berhutang..bile time baya mnyalak cm anjing..kalau da miskin sgt..sedar la diripakai hp nokia 3310 je cukup

    BalasPadam
  117. Aeon credit..ko org la bangang..mkn duit haram...

    BalasPadam
  118. wei kamarul azman..ko tu bodoh xde keja tp keja dgn aeon...sb tu same bodoh..mkn duit org,,,,,pastu nk ugut2 plk..ko igt kitaorg blh report kt bank negara..ni dh kiram cam along dh

    BalasPadam
  119. Muflis klu xbyr boss..pinjam 5k,lpas muflis kena 30k

    BalasPadam
  120. Aku punya lagi dasyat, siap2 naikl mahkamah lg, kerana tak byar $2500, siap2 nk bercakap sndiri dgn bos company ak,...

    BalasPadam
  121. cm mn nk check bik aeon ni yee

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cm mn nk check bil aeon ni ye..smlm 1st time pkai isi minyak swipe kt pm tu,mmg kn cas 200 ke?

      Padam
  122. ni aeon hq cakap mau elok t skali aku p repot t lingkup trus bissnees haram hampa tu..
    hg maki org len kan xpa t tgk la famili hampa plak yg kn cari ngan org len...ckap mau elok k.!!!

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...