Pages

Tuesday, November 30, 2010

Langit Cerah

Wah, tahniah kepada bakal2 F41..hari nie result keluar..
Kak Maizan selamat menjalani tugas baru kelak..agaknye kat mane yek akak bertugas...
Seronok dengar ramai naik pangkat..Kak pah pun dpt F32..Kak Pah confirm da pindah..lari dari tmpt nie..
SKT sini rendah sgt..susah nak naik pangkat...nak apply 41 pun payah nanti...
Akhirnye, makin sunyi lah tempat nie..aritu baru jer Kak Nita kuar..pas nie sape lah pulak...
Dgr2 ramai gak yg akan masuk sini...harap2 yg masuk team programmer tu satu kepala gak dgn kitorang...

Tgh2 depa nie berseronok, makin membuak-buak jgk lah perasaan aku nak gak naik pangkat 41..hihi..
tapi bile ek?Degree pun takde lagi...bile nak amik ek? 
Yang pasti aku akan gengam gak degree tu satu hari nanti..satu impian dan satu harapan..hehe..
Hidup mesti ada impian beb, tanpa impian kite xkan kemane...

Teringat balik mase aku mula2 dpt 29 nie...
Happy yg amat sgt..mcm x percaye tue..sbb sblm nie apply swasta x dpt...minx gak lah gomen...
aku nie da la x suke bende2 berkaitan politik, isu semasa..mmg jenis yg x suke amik port...
aku dgn hal aku jer...
tapi alhamdulillah..aku lepas..dan nilah pekerjaan pertama aku sebagai programmer...
Nasib menyebelah diri aku...keje yg aku buat skrg pun bende kesukaan aku...x tension...
Kalu tension tue pun sbb cara kerja kat sini...tapi nak wat cmne kan...keje jer lah...makan gaji jer pun...hihi....

Monday, November 29, 2010

Kalau Berpacaran by Cikgu Shida

Baru2 nie aku suke dgr lagu 'Kalau Berpacaran' dari Suhaimi Mior Hassan, Ana Raffali dan Altimet...
X sangka pulak Cikgu Shida nie berkenan gak kat lagu tue...
by the way, i think the clip from Cikgu Shida fascinating me...
i keep watch it over n over again..hihi..
i attach the video here for u guys to enjoy with me...
have fun!
 
video

Friday, November 26, 2010

Cikgu Shida

Korang ingat lagi kat cikgu shidah...kalu sesape yg sll berfacebook tue mesti kenal cikgu shida nie..

meh tengok video die kat blog nie ...
http://cikgumanstation.blogspot.com/2010/11/cik-shida-dari-parit.html

jangan muntah dan gelak darah sudah!!! haha

syok siot tgk cikgu nie..enjoy...!!!

How to keep your Wife happy

It's not difficult to make a wife happy. A man only needs to be:

1. A friend

2. A companion

3. A lover

4. A brother

5. A father

6. A master

7. A chef

8. An electrician

9. A carpenter

10. A plumber

11. A mechanic

12. A decorator

13. A stylist

14. A good understanding

15. An astrologer

16. A psychologist

17. A pest exterminator

18. A psychiatrist

19. A healer

20. A good listener

21. An organizer

22. A good father

23. Very clean

24. Sympathetic

25. Athletic

26. Warm

27. Attentive

28. Gallant

29. Intelligent

30. Funny

31. Creative

32. Tender

33. Strong

34. Understanding

35. Tolerant

36. Prudent

37. Ambitious

38. Capable

39. Courageous

40. Determined

41. True

42. Dependable

43. Passionate

44. Compassionate


WITHOUT FORGETTING TO:


45. Give her compliments regularly

46. Love shopping

47. Be honest

48. Be very rich

49. Not stress her out

50. Not look at other girls


AND AT THE SAME TIME, YOU MUST ALSO:


51. Give her lots of attention, but expect little yourself

52. Give her lots of time, especially time for herself

53. Give her lots of space, never worrying about where she goes


IT IS VERY IMPORTANT:


54. Never to forget:

* birthdays

* anniversaries

* arrangements she makes


HOW TO MAKE A MAN HAPPY

1.. Leave him alone.

9 Wanita Yang Perlu Dijauhi Lelaki

LELAKI SERING DIGAMBARKAN SEBAGAI SEORANG YANG EGO, KERAS HATI DAN PEMBULI SEMENTARA WANITA PULA DIGAMBARKAN SEBAGAI MAKHLUK LEMAH LEMBUT DAN PERLUKAN PERHATIAN DARI LELAKI SEPENUHNYA.



Tetapi awas, bukan semua kejadian begitu sebaliknya 10 sikap ini perlu anda beri perhatian tentang wanita. Cuba semak, apa sikap wanita yang perlu lelaki jauhi!

1. Perasan cantik

Wanita ini, beranggapan amat mudah mencairkan hati lelaki dengan kecantikan yang mereka ada. Lebih malang, ada yang menjadikan wajah cantik sebagai aset dan bergelar pisau cukur dengan mengikis harta lelaki kaya yang begitu mendambakan layanan wanita cantik. Biasanya golongan cantik ini percaya, wajah mereka boleh memberikan mereka apa saja termasuklah cinta.

2. Punya ‘sugar daddy’

Dalam kehidupan di kota yang serba-serbi memerlukan wang ada wanita yang sanggup mendampingi lelaki kaya demi kesenangan hidup. Mereka sanggup menyerahkan tubuh badan memberikan layanan seks demi wang biar pun haram di sisi agama. Lelaki yang merasakan ia satu peluang yang sukar dilepaskan pula sanggup menabur wang untuk kepuasan nafsu mereka.

3. Pandai ambil kesempatan

Bagi mereka, setiap peluang perlu direbut dengan pantas tanpa mengambil kira sama ada ia hak orang lain atau tidak. Kalau tidak, masakan muncul kisah tunang dirampas, suami diambil wanita lain dan sebagainya.

4. Suka mengongkong

‘Queen control’ inilah gelaran paling sinonim dengan wanita sedemikian. Mereka suka mengawal semua pergerakan pasangannya, dengan siapa suami keluar, balik jam berapa dan macam-macam lagi. Suami yang mendapat isteri begini dikatakan sering menjadi bahan jenaka jika sanak saudara berkumpul.

Cuba bayangkan, ketika sedang minum di kedai mamak bersama rakan lelaki, isteri menelefon menyuruh anda balik segera sedangkan teh tarik baru saja terhidang. Suami mana yang tidak stres. Wanita ini bersikap demikian kerana cemburu dan tidak mahu suami mempunyai wanita lain.

5. Mahu Sempurna

Sikap wanita yang mahukan kesempurnaan juga merimaskan. Bagi mereka, setiap perbuatan orang lain adalah salah dan hanya mereka saja yang betul. Malah bagi mereka, tiada orang lain yang sempurna kecuali mereka. Bayangkan jika anda mempunyai isteri begini, alamatnya makan hatilah selama bersama.

6. Selekeh

Jangan ingat lelaki saja yang selekeh tetapi ada juga wanita yang tidak tahu menjaga penampilan diri. Bagi mereka, cukup berkain batik saja bila di rumah atau memakai baju kaftan seharian walau pun suami ada di rumah. Sebaiknya, biar tidak cantik tetapi pandai menjaga penampilan diri.

Begitu juga halnya dengan wanita yang tidak mempedulikan apa kata-kata orang tentang penampilannya itu, ia juga bahaya. Mereka tidak dapat membuat penilaian tentang diri sendiri selain mengabaikan cakap-cakap orang tentang mereka juga.

7. Suka mengharap

Ada sesetengah wanita yang tidak mampu membuat sebarang keputusan untuk diri mereka dan terlalu mengharapkan orang lain memberikan jawapan bagi diri mereka. Biasanya wanita begini kalau ditinggalkan suami, hidup mereka lebih merana kerana terlalu mengharap.

8. Terlalu cemburu

Lebih teruk lagi jika cemburu buta. Wanita ini biasanya akan menyerang pasangan sebelum sempat memberi penjelasan. Cemburu ini biasanya akan menjadi perosak kepada sebuah perhubungan. Malah ada yang sanggup memutuskan perhubungan kerana tidak sanggup berdepan dengan kerenah wanita cemburu.

9. Tidak berhati-hati

Bayangkan, apabila anda tidak berhati-hati dalam setiap perbuatan dan kata-kata, ia tentu saja akan melukakan hati orang lain. 

aku pulak golongan yang mane ek...hihi...

Kursus Linux (Red Hat)

2 hari yang lepas aku berkursus di Komplek Antarabangsa, KL di Aptech Training Centre...
hehe..sempat gak lah jalan2 skt kat pasar siang kat depan bangunan tue..
ish..jadi rambang mata...semuanye nmpk cm best...
kalu ikut hati byk nak beli..tapi control gak...nanti merapu2 aku beli...
nie adalh snap2 skt kat dlm bgn komplek tue...hihi..enjoy..




Monday, November 22, 2010

My Fav Old Time Artist











Desperate Housewife Season 7

The seventh season of Desperate Housewives, a television series created by Marc Cherry, began airing on since September 26, 2010.

Season seven was originally intended to be the final season, according to creator Marc Cherry. But he has a new plan to extend the series two more seasons, meaning an eighth and ninth season. Marc Cherry has signed a new two-year deal with ABC that will keep Desperate Housewives on the air until the year 2013, subject to negotiations with Teri Hatcher, Felicity Huffman, Marcia Cross and Eva Longoria Parker, the show's main actresses, who are all contracted for seven years. The first episode of the season aired in Latin America on October 6, 2010. Season 7 premiered in Ireland on Tuesday, October 12, 2010. Season 7 began airing in the UK on October 17, 2010. It started airing at 9:00 PM on October 25, 2010 on OSN's Show Series in the Middle East. It will begin airing in Israel on December 12, 2010.

When it will be in Malaysia? Can't wait to see them on air.....miss them already...

Renungan Untuk Berjaya..

Untuk maju ke hadapan,
Usahlah menyepak orang lain ke belakang
kerana pasti sepakan itu akan menyepak diri sendiri
Untuk sampai ke kemuncak,
Usahlah memijak orang lain
kerana pasti pijakan itu akan memijak diri sendiri
Untuk mencipta sejarah,
Usahlah menjarah usaha orang lain
kerana pasti penjarahan itu akan menjarah diri sendiri
Untuk mencapai kemenangan,
Usahlah mengalahkan orang lain
kerana pasti kekalahan itu akan menewaskan diri sendiri
Untuk mengecap kejayaan,
Usahlah menganiaya orang lain,
kerana pasti penganiayaan itu akan kembali menganiayai diri sendiri

Untuk maju ke hadapan
Majukanlah juga orang ke hadapan,
Untuk sampai ke kemuncak
Sokonglah mereka yang sesak,
Untuk mencipta sejarah
Binalah warisan walau tidak dikesan,
Untuk mencapai kemenangan
Bantulah yang lain untuk sama menang,
Untuk mengecap kejayaan
Tebarkanlah kebaikan walau tidak dikenang

Punca wanita bosan dengan cinta


Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


1 – Bosan dengan ikatan cinta

Ada sesetengah wanita yang tidak boleh hidup tanpa cinta. Bagi mereka, cinta umpama makanan harian seperti  nasi. Bukan saja wanita, ada juga lelaki yang begini. Ada pula yang sangat bosan berkasih dengan orang yang sama sementelah jika mereka sudah menjumpai lelaki yang jauh lebih baik daripada anda.

Jadi sebagai lelaki, kalau sudah selalu sangat pasangan anda melahirkan rasa bosan kepada anda, sedar-sedarlah diri kerana mereka sebenarnya bosan dengan sikap anda yang mungkin tidak berubah. Meletakkan perumpamaan, anda berkahwin selama 15 tahun tetapi selama 15 tahun itu jugalah anda tidak perihatin atau mengucapkan ‘selamat hari lahir sayang’ bila tiba harijadinya, adakah rasa cinta itu akan wujud? Kalau sekali dua mungkin mereka akan menerimanya, tetapi jika anda masih gitu-gitu  juga, ketahuilah, ia sangat membosankan.

2 – Bertemu dengan insan lain

Salah satu sebab mengapa wanita bosan dengan anda adalah kerana dia sudah bertemu dengan lelaki lain yang lebih baik daripada anda. Ini termasuklah dari segi rupa paras, penampilan, kewangan, pekerjaan dan banyak lagi aspek lain. Sebelum mendirikan rumahtangga, wanita biasanya akan mencari lelaki yang boleh memberi perlindungan untuk mereka. Mereka mahukan lelaki yang benar-benar boleh menjaga mereka sehingga ke tua. Tetapi kalau dia sudah bertemi orang lain yang jauh lebih baik daripada anda, sudah tentulah anda bukan lagi menjadi pilihannya.

3 – Berasa diri terabai

Tidak semua wanita memandang wang sebagai pakej utama dalam memilih lelaki. Sebaliknya, mereka mahukan lelaki yang boleh menjadi pelindung, mampu memberikan mereka kasih sayang dan perhatian.


Kalau wanita terasa dirinya diabaikan, pasti sukar untuk anda memenangi hatinya semula. Hati wanita, sekali pun dilihat lembut tetapi apabila sudah keras, baling ke dinding pun tidak dapat memecahkannya lagi.

4 – Anda tidak lagi dipercayai

Cinta umpama masa berlalu. Ia tidak akan menoleh ke belakang atau mengundur, sebaliknya akan terus berputar mengikut peredaran masa. Ketika menjalinkan hubungan, mungkin ada di antara sikap anda yang memualkan dirinya.

Mungkin juga sikap anda yang kaki perempuan,  atau kaki temberang, membuatkan jiwa wanitanya memberontak. Apabila telah tiba masanya, mungkin timbul rasa bosan tahap gaban, dia tidak akan menoleh ke belakang lagi dan tidak akan teragak-agak untuk meninggalkan anda yang mungkin pada ketika itu baru terhegeh-hegeh hendak berubah. Jadi berhati-hatilah, kerana bila hati wanitanya dilukai, anda juga yang akan terasa lukanya.

Sebenarnya, cinta memerlukan pengertian. Keduanya saling memerlukan, baik lelaki mahupun perempuan. Allah menjadikan manusia itu berpasang-pasangan. Sudah tentu fitrah ini dipenuhi oleh setiap insan. Namun, apabila kerap dikhianati, tidak diperdulikan, dikecewakan atau seumpamanya, sudah tentu rasa cinta itu akan pudar.

Jadi sebelum anda terus kecewa, berhati-hatilah kerana bila rasa cinta itu hilang, barulah anda menyedari bahawa dia adalah insan yang terbaik buat anda.

Semoga menjadi renungan yang bermanafaat....

Best Baby Model of the Year

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...