Isnin, 23 Mei 2011

Bayi Facebook Lahir di Mesir

Baru-baru ini, seorang ayah baru di Mesir memutuskan untuk memberi nama anaknya dengan nama Facebook :D , bukan sbb alasan apa-apa, tetapi karena ia menganggap bahwa Facebook memberi impak yang besar dalam menggulingkan rezim Husni Mubarak.
Sebagai warga Mesir, Jamal Ibrahim sangat berterima kasih dengan kehadiran Facebook yang begitu berjasa dalam membuka bekung pemerintahan Husni Mubarak dan menyebarkannnya dengan cepat ke seluruh dunia.
“Saya sangat senang dengan peranan yang dimainkan Facebook, kehadirannya dapat mengorganisikan aksi protes di Tahrir Square, dan kota-kota lain di Mesir”, ujar jamal pada Al-Ahram, salah satu surat kabar terpopuler di Mesir.
Nama lengkap bayi perempuan itu adalah Facebook Jamal Ibrahim. Jasa Facebook tidak hanya dirasakan oleh keluarga Jamal saja, di sebuah sudut kota di Kairo terdapat grafiti besar bertuliskan “Terima Kasih Facebook”!
Dasyat penangan Internet, masa skrg x sah kalu xder internet...rase semcm jer...mcm mane kalu tetibe kite kembali seperti dahulu...Semalam tgk Reign of Fire...terfikir gak...renung-renungkan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...