Pages

Wednesday, August 3, 2011

Menu Sahur untuk mereka yang berdiet

Disebabkan aku dah terbiasa pagi-pagi sarapan dengan yogurt. Tiga hari sebelum puasa, hubby masih belikan yogurt untuk aku. Kalau tak makan sayang pulak rasanya. So aku try makan untuk sahur. Alhamdullilah boleh tahan sampai petang. Tahun-tahun sebelum ni makan nasi, perut terasa penuh semacam. Kalau lepas subuh tu nak tido balik rasa x selesa. Lagipun selama nie sahur makan nasi, berat badan makin naik pulak. Sempena Ramadhan nie kita pun diingatkan supaya bersederhana dan sepatutnya dapat berjimat. So, dengan menu aku nie dapatlah aku kurangkan nafsu makan berlebihan. Yang bestnya makan yogurt nie, dia buat kita rasa kenyang sampai makanan lain kita pandang sebelah mata jer. Nak kata sedap, biasa jer. Tapi kalau aku makan nasi, da kenyang pun boleh cari lg benda lain. Pelik betul. Ishh..tak faham sungguh.

Menu Sahur:


 + 
 + 

Satu yogurt fat free + satu sachet milo + dua biji kurma.

Selamat Menjalani Ibadah Puasa.(^_^).

2 comments:

  1. wah... leh tahan ke sampai bebuka???

    ReplyDelete
  2. Da dua hari..boleh la..xder masalah apa2..tapi saya da biasa pagi2 mmg sarapan yogurt jer..Kalau x biase susah lah skt kot..Dulu sll gastrik tp sejak amalkan yogurt setiap pagi..gastrik pun xder..die baik tuk perut kite.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...