Rabu, 10 Ogos 2011

Arlene Tan Bukan Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara

2 hari lepas, kecoh tentang penbongkaran Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara oleh pasukan pengodam Gaysec. Ramai yang mengutuk beliau(Arlene Tan). Tapi kita sebagai hamba Allah tak sepatutnya bertindak melulu tanpa usul periksa. Nasib aku tak terlibat sama mengutuk beliau. Bagi aku kalu pun dia bersalah dalam entri2 dia yang kurang sopan tu, kita x sepatutnya menghukum individu itu sedemikian rupa. Islam itu kan indah. Patutnya kita membimbing beliau ke jalan yang benar. Memang da jelas sekali yang dia mempunyai fahaman yang serong dan negatif (Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara). Kenapa dia berfikiran demikian? Itu yang sepatutnya kita siasat. Di mana salahnya didikan Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara itu, sedangkan dia seorang yang beragama Islam.

Dan kenyataan yang sebenar, Arlene Tan bukan lah Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara seperti yang digembar gemburkan. Beliau telah pun membuat laporan polis mengenai pengodam Gaysec atas alasan mengfitnah. Baca lebih lanjut di sini The Truth behind Gaysec Accusations.


7 ulasan:

  1. Tak perlu menghukum? Islam itu Indah? Memang Islam itu indah . Tapi memang perlu menghukum dia la bro... kalau tidak dulu tak ada perang la bro kalau semua nak mengalah.. kalau tak ajar nanti ramai lagi yang jadi macam ni.. BIMBING APANYA KALAU DAH PERANGAI MCM DAJJAL LAKNAT

    BalasPadam
  2. It just my thought. We should left it to the 'pro' bro.

    BalasPadam
  3. Menghukum bukan kerja manusia. Itu semua hak mutlak Allah SWT. Anyway, orang yang nak menghukum tu, dah confirm ahli syurga ke? Are u absolutely sure u akan mati dalam iman? And are u absolutely sure Makcik Hajjah ni takkan diberi petunjuk oleh Allah? Allah itu maha pembolak balik hati, dia akan berikan hidayah kepada sesiapa yang dikehendakinya. Kita tak tahu, ini mungkin ujian yang Allah berikan bukan kepada Makcik, tapi kepada kita. Kalau nanti Allah nak beri petunjuk kepada dia, dia dah selamat. Yang kita ni, confirm kena azab sebab tak pasal2 nak menghukum. Allah kata, jangan mendahului keputusanNya.
    And I do believe, it's bigots like Anonymous yang menyebabkan lebih ramai orang murtad. Kalau nak berdakwah, tunjukkan contoh yang baik. I totally agree with Sha.

    BalasPadam
  4. @ Zura You absolutely right. Orang yang macam Anonymous nie yang byk di Malaysia. Suke menghukum orang. Bila saya baca rintihan orang yang murtad nie, mereka nie sebenarnya sangat sayangkan keharmonian dan tidak sukakan kekerasan. Tapi malangnya apa yang ditonjolkan masyarakat kita adalah kekerasan dan penghinaan kepada mereka. Purpose kita tunjukkan Islam itu maha adil dan sangat tolensi pada hambanya. Setiap orang ada hak masing2..mungkin sekarang dia naif dan murtad..mungkin akan datang dia diberikan rahmat oleh Allah. Tapi kita akan selama-lamanya menghina dia..Uikss..nie minta dijauhkan...Seeloknya kita jaga amalan kita sebaiknya.

    BalasPadam
  5. Thank you Sya. Geram I lah. When u think about it, Muslims are the ones who are blaspheming the religion, bukannya orang yang Murtad. Anyway, I've been following this murtad issue for quite a while, and if u are free, please do read my note in my fb page. Luahan rasa tak puas hati I!!
    http://www.facebook.com/note.php?note_id=10150334881785948

    It's nice to know that I'm not alone.

    BalasPadam
  6. Mmg betul apa yang awak tulis..I sokong..I like your Notes..

    BalasPadam
  7. I hope Meleisian internet jihadist wannabes learned a thing or two from this issue. InsyaAllah

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...